Σύστημα αξιολόγησης κοινωνικών δεξιοτήτων – Έκδοση για παιδιά, δάσκαλο και γονέα [SSRSCTAPV-142]
Ανάλυση
Το Social Skills Rating System for Children (SSRS) είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων παιδιών, και διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: για δασκάλους (Teacher version), για γονείς (Parent version), και για τα ίδια τα παιδιά (Self-report version). Το SSRS επικεντρώνεται στην αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων, της συμπεριφοράς και της ακαδημαϊκής επίδοσης των παιδιών, και παρέχει μια σφαιρική εικόνα για τις ανάγκες και τα δυνατά σημεία των παιδιών σε κοινωνικό επίπεδο.
Στόχος
Ο στόχος του SSRS είναι να παρέχει μια πολυδιάστατη αξιολόγηση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών από διάφορες προοπτικές (δασκάλου, γονέα και του ίδιου του παιδιού) με σκοπό την κατανόηση των κοινωνικών τους αλληλεπιδράσεων και συμπεριφορών. Το εργαλείο βοηθά στην ανίχνευση πιθανών προβλημάτων στις κοινωνικές δεξιότητες και στην ανάπτυξη στρατηγικών παρέμβασης που μπορούν να ενισχύσουν την κοινωνική προσαρμογή του παιδιού.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του SSRS πραγματοποιείται με την χρήση ενός κλίμακας βαθμολόγησης που αξιολογεί τις κοινωνικές δεξιότητες, τις προβληματικές συμπεριφορές και την ακαδημαϊκή απόδοση. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει κλίμακες όπως «Συμπεριφορά προσαρμογής», «Επιθετικότητα», «Αποτυχία στην σχολική εργασία» και «Κοινωνικές Δεξιότητες». Κάθε κλίμακα βαθμολογείται με βάση την συχνότητα ή τη σοβαρότητα της συμπεριφοράς, και οι συνολικές βαθμολογίες βοηθούν στην προσδιορισμένη κατηγοριοποίηση των παιδιών.
Βιβλιογραφία
Gresham‚ F. M.‚ & Elliot‚ S. N. (1990). Social skills rating system manual. Circle Pines‚ MN: American Guidance Service.
Gresham‚ F. M.‚ Elliot‚ S. N.‚ & Black‚ F. (1987). Teacher-rated social skills of mainstreamed mildly retarded and no handicapped children. School Psychology Review‚ 17‚ 78–88.
Shahim S. Reliability of the social skills rating system in a group of Iranian children. Psychol Rep 2001; 89(3): 566-70.
Eslami. Ahmad Ali‚ Mostafavi Mazaheri. Firoozeh‚ Amidi. Maryam‚ Abbasi. Mohamad Hadi‚ Noroozi. Ensieh. (2014) Farsi Version of Social Skills Rating System-Secondary Student Form: Cultural Adaptation‚ Reliability and Construct Validity. Iranian Journal Psychiatry Behavioral Sciences‚8(2): 97–104.