Κλίμακα Γενικευμένης Κοινωνικής Αγχώδους Διαταραχής του Kutcher για Εφήβους [K-GSADS-A-18]
Περιγραφή Κλίμακας
Η Kutcher Generalized Social Anxiety Disorder Scale for Adolescents (K-GSADS-A) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης σχεδιασμένο για τη μέτρηση της γενικευμένης κοινωνικής αγχώδους διαταραχής (GSAD) σε εφήβους. Είναι μια ειδική έκδοση της Kutcher Generalized Social Anxiety Disorder Scale, προσαρμοσμένη για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των εφήβων, και περιλαμβάνει στοιχεία που αναγνωρίζουν τα συμπτώματα της κοινωνικής αγχώδους διαταραχής στην ηλικιακή αυτή ομάδα.
Η κλίμακα αποτελείται από ερωτήσεις που καλύπτουν διάφορες πτυχές της κοινωνικής ανησυχίας και αγχώδους αντίδρασης σε κοινωνικές καταστάσεις, παρέχοντας μια ποσοτική εκτίμηση της σοβαρότητας της διαταραχής.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση των δεδομένων από την K-GSADS-A γίνεται με τον υπολογισμό του συνολικού σκορ, το οποίο αντανακλά το επίπεδο της κοινωνικής αγχώδους διαταραχής στον έφηβο. Οι απαντήσεις στα στοιχεία της κλίμακας συγκεντρώνονται για να παραχθεί ένα συνολικό σκορ, το οποίο χρησιμοποιείται για την εκτίμηση της σοβαρότητας της διαταραχής και την παρακολούθηση της προόδου.
Τα δεδομένα αναλύονται συνήθως με τη χρήση στατιστικών μεθόδων όπως η ανάλυση παραγοντικών αναλύσεων για την επιβεβαίωση της δομής της κλίμακας, και η αξιολόγηση της αξιοπιστίας (π.χ., Cronbach’s alpha) και εγκυρότητας. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ανάλυση ROC για να εκτιμηθεί η διακριτική ικανότητα της κλίμακας.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της K-GSADS-A είναι να παρέχει μια αξιόπιστη και έγκυρη μέθοδο για την αξιολόγηση της γενικευμένης κοινωνικής αγχώδους διαταραχής σε εφήβους. Η κλίμακα στοχεύει στην ακριβή διάγνωση και κατηγοριοποίηση της σοβαρότητας της διαταραχής, βοηθώντας τους κλινικούς επαγγελματίες να σχεδιάσουν κατάλληλες παρεμβάσεις και θεραπείες για τους εφήβους που πλήττονται από κοινωνικό άγχος.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της K-GSADS-A περιλαμβάνει τη διαδικασία της επικύρωσης μέσω συγκρίσεων με άλλες κλίμακες και διαγνωστικά εργαλεία για την κοινωνική αγχώδη διαταραχή. Οι κλίμακες που χρησιμοποιούνται για σύγκριση συχνά περιλαμβάνουν την Social Anxiety Disorder Scale (SADS) και άλλα εργαλεία για την εκτίμηση του κοινωνικού άγχους.
Η βαθμονόμηση περιλαμβάνει επίσης τη συλλογή δεδομένων από μελέτες που αξιολογούν την αξιοπιστία (π.χ., εσωτερική συνοχή) και την εγκυρότητα της κλίμακας. Σημαντικές πτυχές της βαθμονόμησης περιλαμβάνουν τη δομική εγκυρότητα, την κριτική εγκυρότητα και την ευαισθησία στην αλλαγή.
Βιβλιογραφία
Kutcher, S. G., & Gardner, D. M. (2002). The Kutcher Generalized Social Anxiety Disorder Scale for Adolescents (K-GSADS-A): Development and Validation. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 41(4), 472-478.
Ginsburg, G. S., & Silverman, W. K. (2006). Social anxiety disorder in children and adolescents: A review of the literature and an analysis of the efficacy of the K-GSADS-A. Clinical Psychology Review, 26(5), 579-595.
Beidel, D. C., & Turner, S. M. (2007). Assessment and treatment of social anxiety disorder in youth: A review of recent advances. Behavioral Research and Therapy, 45(10), 2430-2446.