Κλίμακα Προσλαμβανόμενων Γεγονότων για Εφήβους [APES-28]

Περιγραφή

Η Κλίμακα Αντιλαμβανόμενων Γεγονότων από Εφήβους (APES-28) είναι μια ψυχομετρική κλίμακα που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της αντίληψης των εφήβων σχετικά με σημαντικά γεγονότα στη ζωή τους. Η κλίμακα αποτελείται από 28 ερωτήσεις και έχει σχεδιαστεί ώστε να καταγράφει το πώς οι έφηβοι αντιλαμβάνονται γεγονότα που μπορεί να έχουν επηρεάσει την ψυχική τους υγεία και ευημερία, όπως η απώλεια αγαπημένων προσώπων, η μετακόμιση, η ακαδημαϊκή επίδοση και άλλα στρεσογόνα γεγονότα.

Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση

Η ανάλυση των δεδομένων από την APES-28 περιλαμβάνει την αξιολόγηση των απαντήσεων των εφήβων και την ποσοτικοποίηση του αντίκτυπου αυτών των γεγονότων στη ζωή τους. Τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν με στατιστικές μεθόδους όπως η παραγοντική ανάλυση, για την ταυτοποίηση διαστάσεων της αντίληψης του στρες ή του αντίκτυπου των γεγονότων. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανάλυση συσχέτισης για να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ των αποτελεσμάτων της APES-28 και άλλων ψυχολογικών μετρήσεων ή μεταβλητών, όπως το άγχος, η κατάθλιψη και η σχολική επίδοση.

Σκοπός

Ο σκοπός της χρήσης της APES-28 είναι να κατανοηθεί πώς οι έφηβοι αντιλαμβάνονται και επεξεργάζονται σημαντικά γεγονότα στη ζωή τους και πώς αυτά τα γεγονότα ενδέχεται να επηρεάζουν την ψυχολογική τους κατάσταση και ανάπτυξη. Η κλίμακα χρησιμοποιείται για την αναγνώριση εφήβων που ενδέχεται να χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη, καθώς και για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας παρεμβάσεων που στοχεύουν στη διαχείριση του στρες και στη βελτίωση της ψυχικής υγείας.

Καλιμπράρισμα

Η βαθμονόμηση της APES-28 είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας και εγκυρότητας των μετρήσεών της. Αυτό περιλαμβάνει τη δοκιμή της κλίμακας σε δείγμα εφήβων, την ανάλυση των δεδομένων για τη διασφάλιση της συνοχής και εγκυρότητας των ερωτήσεων, και την προσαρμογή της κλίμακας εφόσον χρειαστεί. Τυπικά, η βαθμονόμηση περιλαμβάνει τον έλεγχο αξιοπιστίας όπως ο συντελεστής Cronbach’s alpha για την εσωτερική συνοχή και τον έλεγχο αξιοπιστίας επαναληπτικής μέτρησης (test-retest) για την αξιολόγηση της σταθερότητας των μετρήσεων με την πάροδο του χρόνου.

Βιβλιογραφία

Herman, J. L. (1992). Trauma and Recovery: The Aftermath of Violence – From Domestic Abuse to Political Terror.
Cohen, J. A., & Mannarino, A. P. (1996). Posttraumatic stress in children and adolescents. Στο Posttraumatic stress disorder: A comprehensive text.
Rutter, M. (1987). Psychosocial resilience and protective mechanisms. American Journal of Orthopsychiatry, 57(3), 316-331.
Compas, B. E., Connor-Smith, J., Saltzman, H., Thomsen, A. H., & Wadsworth, M. E. (2001). Coping with stress during childhood and adolescence: Problems, progress, and potential. Psychological Bulletin, 127(1), 87-127.
Zimprich, D., & Martin, M. (2000). Development of the Adolescent Perceived Event Scale. Journal of Adolescent Research, 15(4), 425-439.