Τεστ Παιδικων Διατρωτικων Στασεων [CHEAT-26]
Περιγραφή
Το Τεστ Στάσεων Διατροφής για Παιδιά (Children’s Eating Attitudes Test – ChEAT) είναι ένα ψυχολογικό εργαλείο αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να εκτιμά τις στάσεις και τις συμπεριφορές γύρω από τη διατροφή σε παιδιά και εφήβους. Το εργαλείο αυτό αποτελεί προσαρμογή του Τεστ Στάσεων Διατροφής (EAT), το οποίο αναπτύχθηκε αρχικά για ενήλικες. Το ChEAT επικεντρώνεται ειδικά στην αξιολόγηση μη φυσιολογικών διατροφικών προτύπων, ανησυχιών για την εικόνα σώματος, συμπεριφορών δίαιτας και πιθανών κινδύνων για την ανάπτυξη διατροφικών διαταραχών σε νεαρότερες ηλικίες.
Βασικά Χαρακτηριστικά
Πεδίο Εφαρμογής: Το ChEAT χρησιμοποιείται κυρίως για παιδιά και εφήβους ηλικίας 8 έως 13 ετών, με σκοπό τον εντοπισμό πρώιμων ενδείξεων διαταραγμένων διατροφικών συμπεριφορών.
Διαστάσεις: Το τεστ περιλαμβάνει ερωτήσεις που καλύπτουν διάφορες πτυχές των στάσεων και συμπεριφορών σχετικά με τη διατροφή, όπως δίαιτα, εμμονή με το φαγητό και το σωματικό βάρος, καθώς και κοινωνική πίεση για αδυνάτισμα.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση των δεδομένων από το ChEAT περιλαμβάνει:
Επεξεργασία Αποτελεσμάτων: Οι απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο βαθμολογούνται με βάση ένα προκαθορισμένο σύστημα, με υψηλότερες βαθμολογίες να υποδηλώνουν αυξημένες ανησυχίες γύρω από τις διατροφικές συμπεριφορές.
Ερμηνεία Δεδομένων: Οι βαθμολογίες αναλύονται για να διαπιστωθεί εάν το παιδί παρουσιάζει συμπεριφορές ή στάσεις που υποδηλώνουν κίνδυνο για εμφάνιση διατροφικής διαταραχής. Αυτό περιλαμβάνει τον εντοπισμό ανησυχητικών προτύπων, όπως υπερβολική δίαιτα ή ανθυγιεινή ενασχόληση με το σωματικό βάρος.
Εφαρμογή: Τα αποτελέσματα του ChEAT μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ψυχολόγους, παιδίατρους και άλλους επαγγελματίες υγείας για τον εντοπισμό παιδιών που χρειάζονται περαιτέρω αξιολόγηση ή παρέμβαση. Χρησιμοποιείται επίσης σε σχολεία και κοινοτικά προγράμματα για την παρακολούθηση της συχνότητας εμφάνισης διαταραγμένων διατροφικών συμπεριφορών σε παιδιά.
Σκοπός
Οι κύριοι στόχοι του Τεστ Στάσεων Διατροφής για Παιδιά (ChEAT) είναι:
Πρώιμος Εντοπισμός: Ανίχνευση πρώιμων σημείων διαταραγμένων διατροφικών στάσεων και συμπεριφορών, επιτρέποντας την έγκαιρη παρέμβαση.
Εκτίμηση Κινδύνου: Αξιολόγηση του κινδύνου εμφάνισης διατροφικής διαταραχής μέσω της εκτίμησης των διατροφικών συνηθειών, των ανησυχιών για την εικόνα σώματος και των πρακτικών δίαιτας.
Σχεδιασμός Παρεμβάσεων: Καθοδήγηση της ανάπτυξης στοχευμένων παρεμβάσεων και υποστηρικτικών προγραμμάτων για την πρόληψη διατροφικών διαταραχών και την προώθηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών στα παιδιά.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του ChEAT περιλαμβάνει:
Βαθμολόγηση: Κάθε ερώτημα βαθμολογείται με βάση τις απαντήσεις του παιδιού, συνήθως με χρήση κλίμακας Likert. Οι βαθμολογίες αθροίζονται για να προκύψει μια συνολική βαθμολογία που αντικατοπτρίζει τη σοβαρότητα των διαταραγμένων στάσεων και συμπεριφορών.
Στατιστική Ανάλυση: Τα δεδομένα αναλύονται για αξιοπιστία και εγκυρότητα σε διαφορετικούς πληθυσμούς, ώστε να διασφαλιστεί ότι το εργαλείο αντανακλά με ακρίβεια τις διατροφικές στάσεις σε διάφορες ομάδες.
Πρότυπα Δεδομένα: Οι βαθμολογίες συγκρίνονται με πρότυπα δεδομένα για την ερμηνεία του επιπέδου ανησυχίας σε σχέση με άλλα παιδιά παρόμοιας ηλικίας και κοινωνικού υπόβαθρου.
Βιβλιογραφία
Garner, D. M., & Garfinkel, P. E. (1979). The Eating Attitudes Test: An index of the symptoms of anorexia nervosa.
Maloney, M. J., McGuire, J., Daniels, S. R., & Specker, B. (1988). Dieting behavior and eating attitudes in children.
Smolak, L., Levine, M. P., & Schermer, F. (1999). A controlled evaluation of an elementary school primary prevention program for eating disorders.
Rosen, D. S. (2003). Eating disorders in children and young adolescents: Etiology, classification, clinical features, and treatment.
Shisslak, C. M., & Crago, M. (1995). Eating disorders prevention programs: Where are we going?