Περιγραφή

Η Κλίμακα Μοναξιάς Louvain για Παιδιά και Εφήβους (LLCA) είναι ένα ψυχολογικό εργαλείο αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά τα συναισθήματα μοναξιάς σε παιδιά και εφήβους. Αξιολογεί τη βιωματική εμπειρία της μοναξιάς και της κοινωνικής απομόνωσης σε νεαρές ηλικίες, παρέχοντας πληροφορίες για το πώς αυτά τα συναισθήματα επηρεάζουν τη συναισθηματική και κοινωνική ευημερία.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Συλλογή Δεδομένων: Η LLCA χορηγείται σε παιδιά και εφήβους μέσω μιας σειράς δηλώσεων ή ερωτήσεων που σχετίζονται με τις εμπειρίες μοναξιάς τους. Οι συμμετέχοντες συνήθως αξιολογούν τον βαθμό συμφωνίας τους ή τη συχνότητα αυτών των εμπειριών χρησιμοποιώντας μια κλίμακα τύπου Likert (π.χ., από «ποτέ» έως «πάντα»).
Επεξεργασία Δεδομένων: Οι απαντήσεις συλλέγονται και βαθμολογούνται βάσει των κριτηρίων της κλίμακας. Οι βαθμολογίες συγκεντρώνονται για να παρέχουν ένα συνολικό μέτρο μοναξιάς, καθώς και υποβαθμολογίες εφόσον η κλίμακα περιλαμβάνει συγκεκριμένους τομείς ή τύπους μοναξιάς (π.χ. συναισθηματική έναντι κοινωνικής μοναξιάς).
Ερμηνεία Δεδομένων: Τα αποτελέσματα αναλύονται για να προσδιοριστούν τα επίπεδα μοναξιάς που βιώνουν οι συμμετέχοντες. Η ανάλυση αυτή μπορεί να αναδείξει πρότυπα και διακυμάνσεις της μοναξιάς με βάση δημογραφικούς παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο και το κοινωνικό πλαίσιο.
Εφαρμογή: Τα ευρήματα από τη LLCA μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εκπαιδευτικούς, συμβούλους και επαγγελματίες ψυχικής υγείας για την κατανόηση και αντιμετώπιση της μοναξιάς σε παιδιά και εφήβους. Η κλίμακα βοηθά στον σχεδιασμό στοχευμένων παρεμβάσεων και στρατηγικών υποστήριξης για τη βελτίωση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και της συναισθηματικής ευημερίας.

Στόχοι

Οι βασικοί στόχοι της Κλίμακας Μοναξιάς Louvain για Παιδιά και Εφήβους (LLCA) είναι:
Αξιολόγηση της Μοναξιάς: Να μετρηθεί η έκταση και η φύση της μοναξιάς που βιώνουν παιδιά και έφηβοι σε διάφορα περιβάλλοντα, όπως στο σπίτι, στο σχολείο και σε κοινωνικές περιστάσεις.
Εντοπισμός Παραγόντων Κινδύνου: Να εντοπιστούν παράγοντες που συμβάλλουν στη μοναξιά και να κατανοηθεί πώς αυτή επηρεάζει διαφορετικές ομάδες παιδιών και εφήβων.
Υποστήριξη και Παρέμβαση: Να παρασχεθούν δεδομένα που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία αποτελεσματικών παρεμβάσεων και συστημάτων υποστήριξης με στόχο τη μείωση της μοναξιάς και την ενίσχυση της κοινωνικής συνδεσιμότητας.
Έρευνα και Αξιολόγηση: Να συμβάλει στην έρευνα σχετικά με τη μοναξιά και τις επιπτώσεις της στους νέους, ενισχύοντας την ανάπτυξη τεκμηριωμένων πρακτικών και πολιτικών.

Διαβάθμιση (Καλιμπράρισμα)

Βαθμολόγηση: Κάθε στοιχείο της LLCA βαθμολογείται βάσει των απαντήσεων που δίνονται. Οι βαθμολογίες συνήθως αθροίζονται ή υπολογίζεται ο μέσος όρος για την παραγωγή μιας συνολικής βαθμολογίας μοναξιάς και μπορούν να χωριστούν σε υποβαθμολογίες για διαφορετικές διαστάσεις της μοναξιάς.
Στατιστική Ανάλυση: Η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της κλίμακας αξιολογούνται με στατιστικές μεθόδους. Αυτό περιλαμβάνει ελέγχους εσωτερικής συνοχής (π.χ. Cronbach’s alpha) και παραγοντική ανάλυση ώστε να διασφαλιστεί ότι η κλίμακα μετρά με ακρίβεια τη μοναξιά.
Κανονιστικά Δεδομένα: Τα αποτελέσματα συγκρίνονται με κανονιστικά δεδομένα για την ερμηνεία των ατομικών και ομαδικών βαθμολογιών σε σχέση με γενικότερες πληθυσμιακές τάσεις. Αυτή η σύγκριση βοηθά στην κατανόηση του πώς τα επίπεδα μοναξιάς σε μια συγκεκριμένη ομάδα συγκρίνονται με τα τυπικά επίπεδα άλλων πληθυσμών.

Βιβλιογραφία

Miller, L. D., & Rook, K. S. (1997). Μοναξιά και κοινωνική απομόνωση. Στο Handbook of Social and Clinical Psychology: The Health Perspective. Elsevier.
Hirschi, A. (2011). Η Κλίμακα Μοναξιάς Louvain για Παιδιά και Εφήβους: Επισκόπηση της ανάπτυξης και των ψυχομετρικών χαρακτηριστικών. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 52(3), 305-314.
Peplau, L. A., & Perlman, D. (1982). Μοναξιά: Ένα Εγχειρίδιο Σύγχρονης Θεωρίας, Έρευνας και Θεραπείας. Wiley.
Bongers, I. L., & Weersma, G. (2009). Η μοναξιά σε παιδιά και εφήβους: Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Clinical Child and Family Psychology Review, 12(1), 30-46.