Συμμετοχή γονέων στο σχολείο [PIS-56]

Ανάλυση

Η ανάλυση του PIS εξετάζει πώς και σε ποιο βαθμό οι γονείς εμπλέκονται στην εκπαίδευση των παιδιών τους και ποιο είναι το αντίκτυπο αυτής της εμπλοκής στις μαθησιακές επιδόσεις. Χρησιμοποιούνται διάφορες μεθοδολογίες, όπως έρευνες, συνεντεύξεις και παρατηρήσεις, για να κατανοηθεί η σχέση μεταξύ γονικής συμμετοχής και εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Εξετάζονται επίσης οι παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα της γονικής συμμετοχής, όπως η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η μορφωτική στάθμη των γονέων και οι πολιτισμικές διαφορές.

Στόχος

Ο κύριος στόχος της μελέτης του PIS είναι να κατανοηθεί πώς η γονική συμμετοχή μπορεί να βελτιώσει την εκπαιδευτική εμπειρία και τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών. Επιδιώκεται να εντοπιστούν οι καλύτερες πρακτικές και οι στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για να ενισχυθεί η συνεργασία με τους γονείς και να προαχθεί ένα θετικό και υποστηρικτικό μαθησιακό περιβάλλον.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του PIS αναφέρεται στην αξιολόγηση και την μέτρηση της αποτελεσματικότητας των διαφόρων μορφών γονικής συμμετοχής. Χρησιμοποιούνται συγκεκριμένοι δείκτες και κριτήρια για την ποσοτικοποίηση της συμμετοχής των γονέων και του αντίκτυπού της στην εκπαίδευση. Αυτή η διαδικασία βοηθά στην κατανόηση των στοιχείων που συμβάλλουν περισσότερο στην επιτυχία των μαθητών και στην ανάπτυξη των κατάλληλων πολιτικών και προγραμμάτων για την ενίσχυση της γονικής συμμετοχής.

Βιβλιογραφία

Jeynes, W. H. (2011). Parental involvement and academic success. Routledge.Ο William Jeynes εξετάζει τη σχέση μεταξύ της γονικής συμμετοχής και της ακαδημαϊκής επιτυχίας των μαθητών, αναλύοντας δεδομένα από διάφορες μελέτες και παρουσιάζοντας εμπειρικές αποδείξεις για την επίδραση της γονικής εμπλοκής.