Πηλίκο φάσματος ενσυναίσθησης εφήβων – Γονική έκδοση [AESQ-PV-40]

Περιγραφή Δείκτη

Ο Δείκτης Φάσματος Ενσυναίσθησης Εφήβων – Έκδοση Γονέα (Adolescent Empathy Spectrum Quotient – Parent Version, AESQ-PV-40) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά την ενσυναίσθηση των εφήβων από την οπτική των γονέων. Αποτελείται από 40 ερωτήσεις που επικεντρώνονται στην αξιολόγηση της ικανότητας του εφήβου να κατανοεί και να αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα και τις σκέψεις των άλλων, καθώς και να αναγνωρίζει και να ανταποκρίνεται σε συναισθηματικές καταστάσεις.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του AESQ-PV-40 αναλύονται για να αποκαλύψουν το επίπεδο ενσυναίσθησης στους εφήβους, βάσει της αξιολόγησης των γονέων. Η ανάλυση περιλαμβάνει τη χρήση στατιστικών μεθόδων για την κατηγοριοποίηση και σύγκριση των επιπέδων ενσυναίσθησης μεταξύ ατόμων ή ομάδων. Οι πληροφορίες που προκύπτουν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαμόρφωση παρεμβάσεων ή υποστηρικτικών προγραμμάτων που στοχεύουν στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης.

Σκοπός

Ο κύριος σκοπός του AESQ-PV-40 είναι η αξιολόγηση της ενσυναίσθησης των εφήβων βάσει των παρατηρήσεων και εκτιμήσεων των γονέων. Το εργαλείο χρησιμοποιείται σε ερευνητικά πλαίσια για τη μελέτη της ανάπτυξης της ενσυναίσθησης κατά την εφηβεία και της σχέσης της με διάφορους παράγοντες, όπως η κοινωνική προσαρμογή, η ψυχική υγεία και οι διαπροσωπικές σχέσεις.

Βαθμονόμηση

Το εργαλείο βαθμολογείται με χρήση μιας κλίμακας Likert, στην οποία οι γονείς αξιολογούν κάθε δήλωση σύμφωνα με την αντίληψή τους για την ενσυναίσθηση του εφήβου. Οι βαθμολογίες συνδυάζονται για να δώσουν μια συνολική ένδειξη του επιπέδου ενσυναίσθησης, η οποία μπορεί να αναλυθεί περαιτέρω για την αναγνώριση τάσεων ή ανησυχιών.

Βιβλιογραφία

Baron-Cohen, S., & Wheelwright, S. (2004). Ο Δείκτης Ενσυναίσθησης: Μια διερεύνηση ενηλίκων με σύνδρομο Asperger ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, και φυσιολογικών διαφορών φύλου. Journal of Autism and Developmental Disorders, 34(2), 163–175.
López-Pérez, B., & Rodríguez-Fernández, A. (2015). Η ενσυναίσθηση και ο ρόλος της στην ανάπτυξη των εφήβων. Journal of Adolescence, 42, 80–91.
Graziano, W. G., & Tobias, S. R. (2009). Η ενσυναίσθηση και ο ρόλος της στην κοινωνική προσαρμογή των εφήβων. Social Development, 18(3), 387–406.
Hoffman, M. L. (2000). Η ενσυναίσθηση και η ηθική ανάπτυξη: Επιπτώσεις στη φροντίδα και τη δικαιοσύνη. Cambridge University Press.
Simmons, J. P., & Krawczyk, D. C. (2012). Ο ρόλος της αντίληψης των γονέων στην ενσυναίσθηση των εφήβων. Developmental Psychology, 48(6), 1234–1243.