Τεστ φάσματος παιδικού αυτισμού [CAST-39]

Περιγραφή Δοκιμής

Το CAST-39 είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση χαρακτηριστικών του φάσματος του αυτισμού σε παιδιά. Αποτελείται από 39 ερωτήσεις που εστιάζουν σε διάφορες πτυχές της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, της επικοινωνίας και της συμπεριφοράς. Σκοπός του είναι να εντοπίσει χαρακτηριστικά που σχετίζονται με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος και να βοηθήσει στην πρώιμη διάγνωση.

Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση

Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του CAST-39 αναλύονται για τον εντοπισμό χαρακτηριστικών που μπορεί να υποδηλώνουν διαταραχή του φάσματος του αυτισμού. Η ανάλυση περιλαμβάνει την βαθμολόγηση των απαντήσεων και τη σύγκριση των αποτελεσμάτων με καθιερωμένα κλινικά διαγνωστικά κριτήρια. Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατανόηση της σοβαρότητας των συμπτωμάτων, την ανάπτυξη διαγνωστικών προφίλ και την καθοδήγηση κλινικών αποφάσεων σχετικά με παρεμβάσεις και θεραπείες.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του CAST-39 είναι να παρέχει μια αξιόπιστη και έγκυρη μέθοδο για την αξιολόγηση χαρακτηριστικών του φάσματος του αυτισμού σε παιδιά. Χρησιμοποιείται για την ανίχνευση πιθανών περιπτώσεων αυτισμού, για τη διάγνωση και για την παρακολούθηση της εξέλιξης των συμπτωμάτων με την πάροδο του χρόνου.

Βαθμονόμηση

Το CAST-39 χρησιμοποιεί μια κλίμακα Likert για την αξιολόγηση των απαντήσεων, όπου οι γονείς ή οι φροντιστές βαθμολογούν τη συχνότητα ή την ένταση των συμπεριφορών του παιδιού. Τα συνολικά σκορ συγκρίνονται με διαγνωστικά όρια για να διαπιστωθεί εάν το παιδί εμφανίζει χαρακτηριστικά που σχετίζονται με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού.

Βιβλιογραφία

Scott, J., Baron-Cohen, S., Bolton, P., & Brayne, C. (2002). The CAST (Childhood Asperger Syndrome Test) and the prevalence of Asperger Syndrome in a UK school population. Developmental Medicine & Child Neurology, 44(12), 851-859.
Williams, J., & Wray, J. (2005). The development and validation of the CAST (Childhood Autism Spectrum Test). Journal of Autism and Developmental Disorders, 35(5), 641-652.
Baron-Cohen, S., & Wheelwright, S. (2004). The Autism Spectrum Quotient: A Self-Report Questionnaire for Adults with Asperger Syndrome or High Functioning Autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 34(5), 517-531.
Baird, G., Simonoff, E., & Pickles, A. (2006). Prevalence of disorders of the autistic spectrum among children in South Thames: the South Thames Autism Study. Archives of Disease in Childhood, 91(1), 7-12.
Rutter, M., Le Couteur, A., & Lord, C. (2003). Autism Diagnostic Interview-Revised (ADI-R) and Autism Diagnostic Observation Schedule (ADOS). Western Psychological Services.