Πηλίκο Ενσυναίσθησης για Ενήλικες [EQFA-60]
Περιγραφή Δείκτη
Ο Δείκτης Ενσυναίσθησης για Ενήλικες (Empathy Quotient for Adults – EQFA-60) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά τα επίπεδα ενσυναίσθησης στους ενήλικες. Αποτελείται από 60 ερωτήσεις που αξιολογούν διάφορες πτυχές της ενσυναίσθησης, όπως οι συναισθηματικές αντιδράσεις, η κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων και η ενσυναισθητική συμπεριφορά στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του EQFA-60 αναλύονται για τον προσδιορισμό του επιπέδου ενσυναίσθησης ενός ατόμου. Οι βαθμολογίες υπολογίζονται βάσει των απαντήσεων στις ερωτήσεις και αποκαλύπτουν τον βαθμό ενσυναίσθησης. Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη κατανόηση των ενσυναισθητικών ικανοτήτων του ατόμου και για την διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ ενσυναίσθησης και άλλων ψυχολογικών ή κοινωνικών παραγόντων.
Σκοπός
Ο βασικός σκοπός του EQFA-60 είναι η αξιολόγηση της ενσυναίσθησης στους ενήλικες και η παροχή πληροφοριών σχετικά με το πώς οι άνθρωποι κατανοούν και ανταποκρίνονται στα συναισθήματα των άλλων. Το εργαλείο χρησιμοποιείται σε ερευνητικά πλαίσια για τη μελέτη της ενσυναίσθησης σε διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες και τη διερεύνηση της σχέσης της με άλλα ψυχολογικά χαρακτηριστικά.
Βαθμονόμηση
Το EQFA-60 βαθμολογείται μέσω μιας κλίμακας Likert, όπου οι συμμετέχοντες αξιολογούν κάθε δήλωση με βάση τον βαθμό συμφωνίας ή διαφωνίας τους. Οι επιμέρους βαθμολογίες συνδυάζονται για την απόδοση μιας συνολικής βαθμολογίας ενσυναίσθησης, η οποία μπορεί να συγκριθεί με τυπικές τιμές ή να χρησιμοποιηθεί για ανάλυση μεταξύ διαφορετικών ομάδων.
Βιβλιογραφία
Baron-Cohen, S., & Wheelwright, S. (2004). Ο Δείκτης Ενσυναίσθησης: Μια διερεύνηση ενηλίκων με σύνδρομο Asperger ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, και φυσιολογικών διαφορών μεταξύ των φύλων. Journal of Autism and Developmental Disorders, 34(2), 163–175.
Baron-Cohen, S., & Wheelwright, S. (2006). Ο Δείκτης Ενσυναίσθησης (EQ) και ο Δείκτης Συστηματοποίησης (SQ): Διερεύνηση σε ενήλικες με σύνδρομο Asperger ή αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, και σε φυσιολογικούς πληθυσμούς. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36(3), 200–217.
Lawrence, E. J., Shaw, P., Baker, D., Baron-Cohen, S., & David, A. S. (2004). Η σχέση μεταξύ συναισθηματικών και γνωστικών πτυχών της ενσυναίσθησης και των διαταραχών του αυτιστικού φάσματος. Journal of Autism and Developmental Disorders, 34(3), 239–248.
Knafo, A., & Plomin, R. (2006). Ενσυναίσθηση και Προκοινωνική Συμπεριφορά: Γενετικές και Περιβαλλοντικές Επιρροές. Journal of Personality and Social Psychology, 91(1), 20–36.
Smith, R. H., & Kim, S. H. (2007). Κοινωνικές αντιδράσεις στην επιτυχία και αποτυχία των άλλων: Μετα-ανάλυση της βιβλιογραφίας ενσυναίσθησης και συναισθηματικής αντίδρασης. Personality and Social Psychology Review, 11(4), 325–351.