Αξιολόγηση Asperger Ενηλίκων [TAAA-23]

Περιγραφή Αξιολόγησης

Η Αξιολόγηση Asperger Ενηλίκων (TAAA) είναι ένα εργαλείο σχεδιασμένο για την εκτίμηση των χαρακτηριστικών του συνδρόμου Asperger σε ενήλικες. Το TAAA περιλαμβάνει ερωτήσεις που εξετάζουν τις κοινωνικές, επικοινωνιακές και συμπεριφορικές πτυχές των ατόμων, με έμφαση στη λειτουργία τους στην καθημερινή ζωή.
Η κλίμακα καλύπτει διάφορους τομείς, όπως:
Κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και ικανότητες.
Δεξιότητες επικοινωνίας και ανάπτυξη γλώσσας.
Ενδιαφέροντα και συμπεριφορές που μπορεί να είναι περιορισμένα ή επαναλαμβανόμενα.

Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση

Τα δεδομένα από το TAAA συλλέγονται μέσω αυτοαναφορών και ερωτηματολογίων που συμπληρώνονται από τους συμμετέχοντες ή από άτομα που τους γνωρίζουν καλά. Οι αναλύσεις περιλαμβάνουν:
Ανάλυση αξιοπιστίας για τον προσδιορισμό της εσωτερικής συνοχής της κλίμακας.
Ανάλυση παραγόντων για την επιβεβαίωση των κύριων διαστάσεων που σχετίζονται με το σύνδρομο Asperger.
Ανάλυση συσχέτισης για τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των αποτελεσμάτων του TAAA και άλλων ψυχολογικών παραμέτρων, όπως το κοινωνικό άγχος ή η κατάθλιψη.
Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατανόηση της σοβαρότητας των συμπτωμάτων και για την ανάπτυξη κατάλληλων θεραπευτικών παρεμβάσεων.

Σκοπός

Ο πρωταρχικός στόχος του TAAA είναι να παρέχει μια αξιόπιστη και έγκυρη εκτίμηση των χαρακτηριστικών του συνδρόμου Asperger σε ενήλικες. Αυτό το εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:
Τη διευκόλυνση της διάγνωσης του συνδρόμου Asperger.
Τον εντοπισμό των αναγκών υποστήριξης των ατόμων με αυτή τη διάγνωση.
Την ενημέρωση στρατηγικών και θεραπευτικών παρεμβάσεων για την υποστήριξη ατόμων με σύνδρομο Asperger.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του TAAA περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
Ανάλυση αξιοπιστίας για να διασφαλιστεί η συνέπεια των απαντήσεων σε διαφορετικά στοιχεία της κλίμακας.
Επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων για τον έλεγχο της εγκυρότητας της δομής της κλίμακας.
Διασταυρούμενη επικύρωση σε διαφορετικούς πληθυσμούς για να διασφαλιστεί η γενικευσιμότητα των αποτελεσμάτων.

Βιβλιογραφία

Bishop, D. V. M. (2003). The children’s communication checklist (CCC): Development and assessment of a new instrument. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 44(6), 853-868.
Wing, L. (1996). The autistic spectrum. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 37(3), 189-198.
Happe, F., & Frith, U. (2006). The weak central coherence account: A case study of autism. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 30(5), 826-834.