Κλίμακα Άγχους Εκπαιδευτικών

Περιγραφή Κλίμακας

Το Teacher Stress Inventory (TSI) είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο σχεδιασμένο για να αξιολογεί τα επίπεδα άγχους που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί στο σχολικό τους περιβάλλον. Το TSI εξετάζει τις διάφορες πηγές άγχους που μπορεί να επηρεάσουν την επαγγελματική τους ζωή και την ευημερία τους, αναγνωρίζοντας τις προκλήσεις και τις πιέσεις που αντιμετωπίζουν.
Η κλίμακα περιλαμβάνει ερωτήσεις που αφορούν:
Στρατηγικές διδασκαλίας και μαθησιακές απαιτήσεις.
Διαπροσωπικές σχέσεις με μαθητές, γονείς και συναδέλφους.
Διοικητικά ζητήματα και υποστήριξη από τη διοίκηση.
Προσωπικές παράγοντες που σχετίζονται με την ευημερία και την επαγγελματική ικανοποίηση.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα που συλλέγονται από το TSI αξιολογούνται προκειμένου να κατανοηθούν οι πηγές άγχους και οι επιπτώσεις τους στους εκπαιδευτικούς. Οι βασικές αναλύσεις περιλαμβάνουν:
Ανάλυση αξιοπιστίας (reliability analysis) για να διαπιστωθεί η εσωτερική συνοχή της κλίμακας, όπως ο υπολογισμός του Cronbach’s alpha.
Ανάλυση παραγόντων (factor analysis) για την επιβεβαίωση των διαστάσεων του άγχους που προσδιορίζονται από την κλίμακα.
Συσχέτιση (correlation analysis) για τη διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των επιπέδων άγχους και άλλων ψυχολογικών παραμέτρων, όπως η ευημερία και η επαγγελματική ικανοποίηση.
Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη παρεμβάσεων που θα βοηθήσουν στη μείωση του άγχους των εκπαιδευτικών και στη βελτίωση του σχολικού κλίματος.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του TSI είναι να αξιολογήσει τις πηγές και τα επίπεδα άγχους που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί. Το εργαλείο αυτό αποσκοπεί:
Να αναγνωρίσει τα κύρια αίτια άγχους στην επαγγελματική ζωή των εκπαιδευτικών.
Να προτείνει στρατηγικές και παρεμβάσεις για τη διαχείριση και τη μείωση του άγχους.
Να συμβάλει στη βελτίωση της επαγγελματικής τους ευημερίας και της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του TSI περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
Ανάλυση αξιοπιστίας για να διαπιστωθεί η σταθερότητα και η συνέπεια των απαντήσεων.
Επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων (confirmatory factor analysis) για να ελεγχθεί η εγκυρότητα της δομής της κλίμακας.
Διασταυρούμενη επικύρωση (cross-validation) σε διάφορους πληθυσμούς εκπαιδευτικών για να διασφαλιστεί η γενικευσιμότητα των αποτελεσμάτων.

Βιβλιογραφία

Kyriacou, C. (2001). Teacher stress: Directions for future research. Educational Review, 53(1), 27-35.
Brinson, D. (2000). Teacher stress and the role of administrative support. Educational Administration Quarterly, 36(2), 199-217.
Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2014). Teacher self-efficacy and teacher burnout: A study of relations. Teaching and Teacher Education, 44, 99-109.