Γνωστική Εξέταση του Addenbrooke – Τελική Αναθεωρημένη Έκδοση (2005) [ACE-R-5]

Περιγραφή Εργαλείου

Η Αναθεωρημένη Εξέταση Γνωστικών Ικανοτήτων Addenbrooke (ACE-R-5) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης γνωστικών λειτουργιών, που χρησιμοποιείται για τη διάγνωση και την παρακολούθηση γνωστικών διαταραχών, όπως η άνοια. Η ACE-R-5 αποτελεί αναθεωρημένη έκδοση της αρχικής Εξέτασης Γνωστικών Ικανοτήτων Addenbrooke (ACE-R) και έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι πιο συνοπτική και αποδοτική στην αξιολόγηση βασικών τομέων των γνωστικών λειτουργιών.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Η ACE-R-5 περιλαμβάνει διάφορες ενότητες που αξιολογούν διαφορετικές πτυχές της γνωστικής λειτουργίας, όπως η μνήμη, η προσοχή, ο προσανατολισμός, η γλώσσα και η εκτελεστική λειτουργία. Οι κύριες κατηγορίες είναι:
Προσανατολισμός: Αξιολογεί την ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει τον χρόνο, τον τόπο και τον εαυτό του.
Μνήμη: Περιλαμβάνει την άμεση και καθυστερημένη ανάκληση πληροφοριών.
Γλώσσα: Εξετάζει τη χρήση και κατανόηση της γλώσσας, όπως η επανάληψη, η κατανόηση οδηγιών και η ονομασία αντικειμένων.
Εκτελεστική Λειτουργία: Εξετάζει την ικανότητα του ατόμου να σχεδιάζει, να οργανώνει και να επιλύει προβλήματα.
Η αξιολόγηση γίνεται με βάση την απόδοση του ατόμου σε αυτούς τους τομείς, με στόχο την ανίχνευση πιθανών γνωστικών ελλειμμάτων ή διαταραχών.

Σκοπός

Ο κύριος στόχος της ACE-R-5 είναι η αξιολόγηση της γνωστικής λειτουργίας και η διάγνωση γνωστικών διαταραχών, όπως η άνοια και άλλες μορφές γνωστικής έκπτωσης. Το εργαλείο συμβάλλει στην κατανόηση του βαθμού γνωστικής έκπτωσης και στην παρακολούθηση της πορείας του ασθενούς με την πάροδο του χρόνου.

Βαθμολόγηση

Η ACE-R-5 παρέχει βαθμολογίες για κάθε ενότητα της εξέτασης, ενώ το συνολικό σκορ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκτίμηση της συνολικής γνωστικής λειτουργίας του ατόμου. Οι βαθμολογίες συγκρίνονται με προκαθορισμένα διαγνωστικά κριτήρια και ερευνητικές κατευθυντήριες γραμμές, προκειμένου να προσδιοριστούν τυχόν ανωμαλίες ή ελλείψεις.

Βιβλιογραφία

Mioshi, E., Dawson, K., Mitchell, J., & Arnold, R. (2006). “Addenbrooke’s Cognitive Examination Revised (ACE-R)”. Psychological Medicine, 36(2), 167-175.
Hodges, J. R., & Mioshi, E. (2008). “The Addenbrooke’s Cognitive Examination”. Journal of Neurology, Neurosurgery & Psychiatry, 79(1), 115-119.
Hodges, J. R., & McCarthy, R. A. (2008). “The Addenbrooke’s Cognitive Examination: A New Instrument for Diagnosing Dementia”. Neuropsychology Review, 18(4), 293-306.