Ερωτηματολόγιο Δύναμης της Γης [EFS-41]

Περιγραφή

Το Earth Force Survey (EFS) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που αναπτύχθηκε για να μετρήσει τις περιβαλλοντικές γνώσεις, στάσεις και συμπεριφορές των μαθητών. Στόχος του είναι η κατανόηση της περιβαλλοντικής συνείδησης και η μέτρηση της επίδρασης που έχει η συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα δράσης, όπως αυτά που παρέχονται από την οργάνωση Earth Force. Το EFS περιλαμβάνει μια σειρά ερωτήσεων που αξιολογούν τις αντιλήψεις και τη γνώση των μαθητών σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα, καθώς και την προθυμία τους να αναλάβουν δράση για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ανάλυση και χρήση δεδομένων

Η ανάλυση και η χρήση δεδομένων του EFS επικεντρώνεται στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές αντιλαμβάνονται τα περιβαλλοντικά ζητήματα και την προθυμία τους να συμμετάσχουν σε δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος. Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του EFS χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Οι ερωτήσεις περιλαμβάνουν τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά δεδομένα, τα οποία μπορούν να αναλυθούν για να καθοριστεί ο αντίκτυπος των περιβαλλοντικών προγραμμάτων στην περιβαλλοντική συνείδηση των μαθητών.

Στόχος

Ο στόχος του Earth Force Survey είναι να μετρήσει:
Το επίπεδο γνώσης των μαθητών σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα.
Τις στάσεις τους απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος.
Την προθυμία τους να συμμετάσχουν σε περιβαλλοντικές δράσεις.
Την επίδραση που έχουν τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στις αντιλήψεις των μαθητών.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του EFS γίνεται μέσω των απαντήσεων των μαθητών σε μια σειρά ερωτήσεων που σχετίζονται με τη γνώση, τις στάσεις και τις προθέσεις τους να αναλάβουν δράση. Οι ερωτήσεις αυτές βαθμολογούνται με κλίμακα Likert ή άλλες ποσοτικές μεθόδους, και τα αποτελέσματα αναλύονται για να προσδιοριστεί το επίπεδο περιβαλλοντικής συνείδησης. Η κλίμακα Likert μπορεί να κυμαίνεται από “Πλήρως Διαφωνώ” έως “Πλήρως Συμφωνώ”, επιτρέποντας την αξιολόγηση των αντιλήψεων των μαθητών με βάση τη συχνότητα ή την ένταση των απαντήσεων.

Βιβλιογραφία

Carson, R. (1962). Silent Spring. Houghton Mifflin Harcourt.
Orr, D. W. (1994). Earth in Mind: On Education, Environment, and the Human Prospect. Island Press.
Sterling, S. (2001). Sustainable Education: Re-visioning Learning and Change. Green Books.