Δείκτης Εργασιακού Στρες [JSI-12]

Ανάλυση

Ο Δείκτης Εργασιακού Στρες χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση του επιπέδου του στρες που προκαλείται από την εργασία. Μετρά τις διάφορες πηγές και πτυχές του εργασιακού στρες και παρέχει μια συνολική εικόνα του βαθμού στρες που βιώνουν οι εργαζόμενοι.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του JSI είναι να εντοπίσει και να ποσοτικοποιήσει το επίπεδο του στρες που σχετίζεται με την εργασία. Αυτό βοηθά τις οργανώσεις να κατανοήσουν καλύτερα τις πηγές του εργασιακού στρες και να αναπτύξουν στρατηγικές για τη διαχείριση και μείωση του στρες στον χώρο εργασίας.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση γίνεται συνήθως με τους συμμετέχοντες να βαθμολογούν τις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου σε μία κλίμακα Likert.

Βιβλιογραφία

Kahn, R. L., & Byosiere, P. (1992). Stress in Organizations. In M. D. Dunnette & L. M. Hough (Eds.), Handbook of Industrial and Organizational Psychology (pp. 571-650). Consulting Psychologists Press.
Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, Appraisal, and Coping. Springer.
Spector, P. E. (1997). Job Stress: Application, Assessment, Causes, and Consequences. Sage Publications.
Quick, J. C., & Quick, J. D. (2004). The Stress Response: An Overview of the Stress Process and Its Effect on Organizational Behavior. In C. L. Cooper & R. Payne (Eds.), Stress at Work (pp. 3-20). Wiley.
Idris, M. A., & Dollard, M. F. (2011). Workplace Stress and Stress Management: A Review. International Journal of Workplace Health Management, 4(4), 275-294.