Σχεδόν τέλεια αναθεωρημένη κλίμακα [APS-R-31]

Ανάλυση

Η ανάλυση του APS-R γίνεται με τη χρήση στατιστικών μεθόδων, όπως η ανάλυση παραγόντων, για να επιβεβαιωθεί η δομή του εργαλείου και η εγκυρότητά του. Η ανάλυση παραγόντων έχει δείξει ότι το APS-R χωρίζεται σε τρεις κύριες διαστάσεις: τα υψηλά πρότυπα, την απογοήτευση λόγω μη επίτευξης αυτών των προτύπων, και την τάση τελειομανίας που μπορεί να είναι είτε προσαρμοστική είτε δυσπροσαρμοστική.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του APS-R είναι να μετρήσει την τελειομανία και να διακρίνει μεταξύ των προσαρμοστικών και δυσπροσαρμοστικών στοιχείων της. Ειδικότερα, το εργαλείο επιτρέπει στους ερευνητές να κατανοήσουν καλύτερα πώς η τελειομανία επηρεάζει την ψυχολογική ευεξία, τις ακαδημαϊκές επιδόσεις, και άλλες σημαντικές πτυχές της ζωής των ατόμων.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του APS-R γίνεται με τη συνολική βαθμολογία κάθε υποκλίμακας. Οι συμμετέχοντες βαθμολογούν τις δηλώσεις και οι απαντήσεις τους συγκεντρώνονται για να δημιουργηθεί μια συνολική βαθμολογία για κάθε υποκλίμακα. Υψηλότερες βαθμολογίες στην υποκλίμακα των προτύπων υποδεικνύουν υψηλότερα επίπεδα τελειομανίας, ενώ οι υψηλότερες βαθμολογίες στην απογοήτευση υποδεικνύουν μεγαλύτερη δυσφορία λόγω μη επίτευξης των στόχων.

Βιβλιογραφία

Slaney‚ R. B.‚ & Johnson‚ D. G. (1992). The Almost Perfect Scale. Unpublished manuscript‚ The Pennsylvania State University‚ University Park‚ PA.

Slaney‚ R. B.‚ Mobley‚ M.‚ Trippi‚ J.‚ Ashby‚ J.‚ & Johnson‚ D. G. (1996). The Almost Perfect Scale-Revised. Unpublished manuscript‚ The Pennsylvania State University‚ University Park‚ PA.

Slaney‚ R. B.‚ Rice‚ K. G‚ Mobley‚ M.‚ Trippi‚ J.‚ & Ashby‚ J. (2001). The Revised Almost Perfect Scale. Measurement and Evaluation in Counseling and Development‚ 34‚ 130-145

Slaney‚ R. B.‚ Rice‚ K. G.‚ & Ashby‚ J. S. (2002). A programmatic approach to measuring perfectionism: The Almost Perfect Scales. In G. L. Flett‚ P. L. Hewitt (Eds.)‚ Perfectionism: Theory‚ research‚ and treatment (pp. 63-88). Washington‚ DC: American Psychological Association.

Mobley‚ M.‚ Slaney‚ R. B.‚ & Rice‚ K. G. (2005). Cultural validity of the Almost Perfect Scale-Revised for African American college students. Journal of Counseling Psychology‚ 52‚ 629-639.

Rice‚ K. G.‚ Richardson‚ C. E.‚ & Tueller‚ S. (2014). The Short Form of the Revised Almost Perfect Scale. Journal of Personality Assessment‚ 96(3)‚ 368-379.