Κλίμακα Εκτίμησης των Στρατηγικών Αντιμετώπισης του Στρες [ΚΕΣΑΣ-20]
Σκοπός κλίμακας
Στόχος της κλίμακας είναι να μετρήσει τις στρατηγικές αντιμετώπισης του στρες των εφήβων.
Ανάλυση κλίμακας
Η κλίμακα [CASQ-20] κατασκευάστηκε από την Seiffge-Krenke το 1995 κι αποτελείται από 20 προτάσεις, που έχουν να κάνουν με τους διαφορετικούς τρόπους αντιμετώπισης του στρες από τους εφήβους σε θέματα όπως η σχέση τους με την οικογένεια, οι διαφυλικές σχέσεις κ.λπ. Οι προτάσεις αυτές χωρίζονται σε 3 υποκατηγορίες: α) απόσυρση-παραίτηση β) ενεργητική αντιμετώπιση προβλήματος γ) γνωστική αντιμετώπιση προβλήματος.
Βαθμολόγηση και στατιστική ανάλυση
Η κάθε πρόταση βαθμολογείται βάση μιας κλίμακας 9 διαβαθμίσεων από 0 (η στρατηγική δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ) έως 8 (η στρατηγική χρησιμοποιήθηκε σε όλους τους τομείς). Η τελική βαθμολογία βγαίνει από τον υπολογισμό του μέσου όρου κάθε υποκατηγορίας. Υψηλότερη βαθμολογία σημαίνει και πιο συχνή χρήση της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Εγκυρότητα
Η Seiffge-Krenke έλεγξε την εγκυρότητα της μέσω συσχέτισης με άλλες διεθνής κλίμακες.
Αξιοπιστία
Ο δείκτης εσωτερικής συνέπειας (Cronbach’s a) έδειξε χαμηλή αξιοπιστία με 0,59.
Βιβλιογραφία
Cicognani, E. (2011). Coping strategies with minor stressors in adolescence: Relationships with social support, self‐efficacy, and psychological well‐being. Journal of Applied social psychology, 41(3), 559-578.
Seiffge-Krenke, I., & Shulman, S. (1993). Stress, coping and relationships in adolescence.
Williams, M. (2019). Finding My Superpowers: Developing a Coping Skills Method Using Art Therapy as an Intervention for Children and Adolescents with Mood Disorders.