Συγκρότηση και Δόμηση Προγράμματος Πρώιμης Παρέμβασης σε Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας με Δυσκολίες στη Λογικομαθηματική Σκέψη [DSEIPPCDLMT-56]
Στόχος
Το πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης έχει δύο βασικούς σκοπούς. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιώντας την Κλίμακα Λογικομαθηματικής Σκέψης (LOGMATH), το πρόγραμμα στοχεύει στον εντοπισμό παιδιών προσχολικής ηλικίας που παρουσιάζουν δυσκολίες στη δόμηση των λογικομαθηματικών εννοιών και τις συνακόλουθες δυσκολίες εμφάνισης αυτών των εννοιών. Επιπλεόν, το πρόγραμμα αποσκοπεί στη βελτίωση των προανατολισμένων χωροχρονικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων των παιδιών. Μέσω αυτής της βελτίωσης, επιδιώκεται η ενίσχυση των αφετηριών και του υποβάθρου των λογικομαθηματικών εννοιών, ώστε τα παιδιά να αναπτύξουν καλύτερες βάσεις για τη μελλοντική μαθηματική σκέψη και μάθηση.
Βαθμονόμηση
Το πρόγραμμα παρέμβασης αποτελείται από πέντε τομείς συγκρότησης της μαθηματικής σκέψης, σύμφωνα με την Κλίμακα Λογικομαθηματικής Σκέψης (LOGMATH). Οι τομείς αυτοί περιλαμβάνουν 1)Ταύτιση-αντιστοίχιση 2)Χρονική διαδοχή 3)Οργάνωση και ταξινόμηση 4)Κατηγοριοποίηση 5)Σειροθέτηση. Κάθε τομέας έχει σκοπό να ενισχύσει τη μαθηματική σκέψη και να βοηθήσει τα παιδιά να βελτιώσουν τις ικανότητές τους.
Δείγμα
Το δείγμα αποτελείται από νήπια ηλικίας 5 έως 6 ετών με μητρική γλώσσα την ελληνική, τα οποία φοιτούν σε δημόσια νηπιαγωγεία. Τα νηπιαγωγεία επιλέχθηκαν τυχαία από εκπαιδευτικές περιφέρειες του νομού Αττικής.
Αξιοπιστία
Η επαναλαμβανόμενη παρακολούθηση της πειραματικής ομάδας εξασφαλίζει ότι τα αποτελέσματα είναι σταθερά και αξιόπιστα με την πάροδο του χρόνου. Με τη χρήση έγκυρων εργαλείων μέτρησης, όπως το Raven’s Coloured Progressive Matrices test και η Κλίμακα LOGMATH, εξασφαλίζει ότι τα ερωτήματα και οι δοκιμασίες είναι συνεπή και μετρούν τις ίδιες έννοιες σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα.
Βιβλιογραφία
Geary, D. (2004). Mathematics and Learning Disabilities. Journal of Learning Disabilities, 37(1), 4-15.
Raven, J. C., Court, J. H., & Raven, J. (1976). Manual for Raven’s Progressive Matrices and Vocabulary Scales. London: Lewis.
Stavrou, L., & Makaratzis, A. (2004). Improving Preschool and Elementary School Children’s Perceptions of Space and Time through Computer and Microsoft PowerPoint. WSEAS Transactions on Information Science and Applications, 5(1), 1471-1421.
Δεληκωνσταντή, Δ. & Σταύρου, Λ. (2009). Κλίμακα Λογικομαθηματικής Σκέψης (LOGMATH). Αθήνα: Άνθρωπος.
Δημητρίου, Α. & Ευκλείδη, Β. (1980). Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης: δεδομένα, αρχές και υποθέσεις μιας νεοαναπτυξιακής θεωρίας. Επιστήμες της Παιδείας, 5(1), 30-39.