Κλίμακα Επιχειρηματικής Στάσης για Μαθητές [EAEE-35]

Περιγραφή Ερωτηματολογίου

Το παρόν ερωτηματολόγιο στοχεύει στην αξιολόγηση της επιχειρηματικής στάσης των μαθητών μέσα από επτά βασικές διαστάσεις που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα: Καινοτομία, Ανάληψη Ρίσκου, Ανάγκη για Επίτευξη, Εσωτερικός Έλεγχος, Προδραστικότητα, Αυτονομία και Αυτο-αποτελεσματικότητα στην Επιχειρηματικότητα. Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε 35 δηλώσεις χρησιμοποιώντας μια πενταβάθμια κλίμακα Likert, όπου το 1 αντιστοιχεί σε “Διαφωνώ Απόλυτα” και το 5 σε “Συμφωνώ Απόλυτα”.

Στόχος

Ο στόχος του ερωτηματολογίου είναι να καταγράψει τις στάσεις των μαθητών απέναντι στην επιχειρηματικότητα και να προσδιορίσει τον βαθμό ετοιμότητας ή ενδιαφέροντός τους για μελλοντική επιχειρηματική δραστηριότητα ή εκπαίδευση. Παράλληλα, παρέχει ένα εργαλείο αξιολόγησης για εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση της επιχειρηματικής σκέψης και δράσης.

Βαθμονόμηση

Η κλίμακα απαντήσεων κυμαίνεται από το 1 έως το 5, με το 1 να δηλώνει «Διαφωνώ Απόλυτα» και το 5 «Συμφωνώ Απόλυτα». Ορισμένες δηλώσεις, όπως αυτές που δηλώνουν αποφυγή ρίσκου ή εξωτερικό έλεγχο, βαθμολογούνται αντίστροφα. Η συνολική βαθμολογία για κάθε διάσταση προκύπτει είτε από τον μέσο όρο είτε από το άθροισμα των απαντήσεων στις αντίστοιχες ερωτήσεις. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων μπορεί να γίνει ανά διάσταση ή με βάση τον συνολικό δείκτη επιχειρηματικής στάσης.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν στατιστικά προκειμένου να εντοπιστούν πρότυπα, διαφορές και συσχετίσεις. Μπορεί να γίνει χρήση περιγραφικών στατιστικών (μέσοι όροι, τυπικές αποκλίσεις), ελέγχων διαφορών (t-test, ANOVA) ή παραγοντικής ανάλυσης για επαλήθευση της δομής του εργαλείου. Η ανάλυση μπορεί να αποκαλύψει ποιοι μαθητές εμφανίζουν υψηλότερη επιχειρηματική προδιάθεση και σε ποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Χρήση Δεδομένων

Τα αποτελέσματα μπορούν να αξιοποιηθούν για την εκπαιδευτική καθοδήγηση των μαθητών, την ανάπτυξη ή αναπροσαρμογή προγραμμάτων επιχειρηματικότητας, τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ επιχειρηματικής στάσης και άλλων μεταβλητών, καθώς και για συγκρίσεις ανάμεσα σε ομάδες μαθητών, φύλο ή βαθμίδες εκπαίδευσης.

Βιβλιογραφία

Robinson, P. B., Stimpson, D. V., Huefner, J. C., & Hunt, H. K. (1991). An attitude approach to the prediction of entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice. Lumpkin, G. T., & Dess, G. G. (1996). Clarifying the entrepreneurial orientation construct and linking it to performance. Academy of Management Review. Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Freeman. Rauch, A., & Frese, M. (2007). Let’s put the person back into entrepreneurship research: A meta-analysis on the relationship between business owners’ personality traits and business creation. European Journal of Work and Organizational Psychology. OECD (2015). Entrepreneurship Education: A Guide for Educators.