ΑνΟμιΛο-4 (η ελληνική έκδοση του γαλλικού ERTL-4 [3η έκδοση, 1998])
Σκοπός Ερωτηματολογίου
Σκοπός του ερωτηματολογίου είναι να εντοπίσει τις διαταραχές στην ομιλία και τον λόγο σε παιδιά ηλικίας από 3,9 έως και 4,6 έτη.
Ανάλυση Ερωτηματολογίου
Το παρόν εργαλείο κατασκευάστηκε από τους Βλασσοπούλου και συν., ενώ η πρώτη γαλλική έκδοση του είχε γίνει το 1999. Αποσκοπεί στο να εντοπίσει τα αισθητηριακά, αντιληπτικά και μνημονικά ελλείμματα αλλά και την πιθανή διαταραχή φωνολογικής και γλωσσικής ικανότητας. Η διάρκεια της χορήγησης είναι ίση με πέντε λεπτά και ακολουθεί η ενημέρωση των γονέων και των δασκάλων για τα αποτελέσματα που προέκυψαν.
Βαθμολόγηση και Στατιστική Ανάλυση
Μετά την βαθμολόγηση κάθε δοκιμασίας, τα αποτελέσματα συγκεντρώνονται στη σελίδα βαθμολόγησης και έτσι προκύπτει ένα γενικό προφίλ που αφορά τον λόγο του εξεταζόμενου. Τα πιθανά 4 προφίλ που δύνανται να προκύψουν κυμαίνονται μεταξύ της φυσιολογικής ανάπτυξης λόγου και ομιλίας και της δυσκολίας στη ροή της ομιλίας-τραυλισμός.
Εγκυρότητα Ερωτηματολογίου
Βρέθηκε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο συγχρονιστικής εγκυρότητας για τους δύο βασικούς δείκτες της ευαισθησίας και της ειδικότητας, με ποσοστό 77,4% και 87,7% αντίστοιχα.
Αξιοπιστία Ερωτηματολογίου
Παρουσιάστηκε υψηλή αξιοπιστία του εργαλείου και της δύο φορές που ελέγχθηκε.
Βιβλιογραφία
Ελληνική Βιβλιογραφία
Κατή, Δ. (1992). Γλώσσα και επικοινωνία στο παιδί. Αθήνα: Οδυσσέας.
Ρούσσου, Α. (2002). Θέματα ψυχομετρίας στην κλινική πράξη και έρευνα. Εκδόσεις Ελληνικά Γ ράμματα.
Ξένη Βιβλιογραφία
Alla, F., Guillemin, F., Colombo, M. C., Roy, B., & Maeder, C. (1998). Valeur diagnostique de ERTL4: un test de repérage des troubles du langage chez l’enfant de 4 ans. Archives de pédiatrie, 5(10), 1082-1088.
COLOMBO, M. C., Roy, B., Maeder, C., & Alla, F. (1996). Validation de ERTL4: étude sur un échantillon de 330 enfants scolarisés en école maternelle:(épreuve de repérage des troubles du langage lors du bilan médical de quatre ans). Le pédiatre, 32(153), 56-61.
Stephany, U., & Slobin, D. I. (1995). The acquisition of Greek. The crosslinguistic study of language acquisition, 4, 183-333.
Westerlund, M., & Sundelin, C. (2000). Screening for developmental language disability in 3‐year‐old children. Experiences from a field study in a Swedish municipality. Child: Care, Health and Development: Original Articles, 26(2), 91-110.