Κλίμακα Ψυχολογικής Ενδυνάμωσης [PES-32]
Ανάλυση
Η Κλίμακα Ψυχολογικής Ενδυνάμωσης είναι σχεδιασμένη για την αξιολόγηση του βαθμού στον οποίο τα άτομα αισθάνονται ενδυναμωμένα και έχουν έλεγχο πάνω στη ζωή τους και στις καταστάσεις που τους αφορούν. Συνήθως χρησιμοποιείται σε ερευνητικά πλαίσια, καθώς και σε κλινικές εφαρμογές, για να μετρήσει τις αντιλήψεις των ατόμων σχετικά με την προσωπική τους δύναμη, την αυτοεκτίμηση, και την αίσθηση της αποτελεσματικότητας.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της Κλίμακας Ψυχολογικής Ενδυνάμωσης είναι να αξιολογήσει τις αισθήσεις ενδυνάμωσης που βιώνουν τα άτομα, με σκοπό να κατανοηθεί πώς τα άτομα αντιλαμβάνονται την ικανότητά τους να επηρεάζουν και να ελέγχουν τις συνθήκες της ζωής τους και να αξιολογηθούν οι επιδράσεις των παρεμβάσεων που έχουν σχεδιαστεί για την αύξηση της ψυχολογικής ενδυνάμωσης, όπως προγράμματα υποστήριξης ή εκπαίδευσης.
Βαθμονόμηση
Η κλίμακα περιλαμβάνει ερωτήσεις που αξιολογούν διάφορες διαστάσεις της ενδυνάμωσης, όπως την αίσθηση ελέγχου, την αυτοεκτίμηση, την αίσθηση αποτελεσματικότητας και τη συμμετοχή στις αποφάσεις και στο κοινωνικό περιβάλλον. Η βαθμολόγηση γίνεται συνήθως σε κλίμακα Likert, όπου οι συμμετέχοντες αξιολογούν τη συμφωνία τους με διάφορες δηλώσεις. Οι συνολικές βαθμολογίες υπολογίζονται για να προσδιορίσουν το επίπεδο ψυχολογικής ενδυνάμωσης.
Βιβλιογραφία
Spreitzer, G. M. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation. Academy of Management Journal, 38(5), 1442-1465.
Conger, J. A., & Kanungo, R. N. (1988). The empowerment process: Integrating theory and practice. Academy of Management Review, 13(3), 471-482.
Thomas, K. W., & Velthouse, B. A. (1990). Cognitive elements of empowerment: An “interpretive” model of intrinsic task motivation. Academy of Management Review, 15(4), 666-681.
Zimmermann, M. A. (1995). Psychological empowerment: Issues and illustrations. American Journal of Community Psychology, 23(5), 581-599.
Laschinger, H. K. S., & Finegan, J. (2005). The impact of structural and psychological empowerment on job strain in nursing: A longitudinal study. Journal of Nursing Administration, 35(5), 226-235.