Κλίμακα Ενσυνειδητότητας Φιλαδέλφειας [PHLMS-20]
Ανάλυση
Η Κλίμακα Ενσυνειδητότητας Φιλαδέλφειας χρησιμοποιείται για τη μέτρηση του επιπέδου της ενσυνειδητότητας (mindfulness) των ατόμων. Η κλίμακα έχει αναπτυχθεί για να αξιολογήσει δύο βασικές διαστάσεις της ενσυνειδητότητας:
Συνειδητότητα (Awareness): Το βαθμό στον οποίο ένα άτομο είναι συνειδητό για τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις σωματικές αισθήσεις του, καθώς και για το περιβάλλον του.
Αποδοχή (Acceptance): Η ικανότητα του ατόμου να αποδέχεται τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες του χωρίς να τα κρίνει ή να αντιστέκεται σε αυτά.
Στόχος
Ο στόχος της PHLMS είναι να προσφέρει ένα εργαλείο που βοηθά στην αξιολόγηση της ενσυνειδητότητας, προκειμένου να εντοπιστούν περιοχές για πιθανή ανάπτυξη ή παρέμβαση. Η κλίμακα χρησιμοποιείται σε έρευνες και κλινικές πρακτικές για να μετρήσει την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων που στοχεύουν στη βελτίωση της ενσυνειδητότητας και να κατανοήσει τη σχέση μεταξύ της ενσυνειδητότητας και της ψυχικής υγείας.
Βαθμονόμηση
Η PHLMS περιλαμβάνει ερωτήσεις που αξιολογούν τις δύο κύριες διαστάσεις της ενσυνειδητότητας. Οι ερωτήσεις συνήθως βαθμολογούνται με τη χρήση μιας κλίμακας Likert, όπου οι συμμετέχοντες εκφράζουν τη συμφωνία τους ή τη διαφωνία τους. Οι συνολικές βαθμολογίες χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση του επιπέδου της ενσυνειδητότητας.
Βιβλιογραφία
Kabat-Zinn, J. (1990). Full Catastrophe Living: Using the Wisdom of Your Body and Mind to Face Stress, Pain, and Illness. New York: Delacorte Press.
Brown, K. W., & Ryan, R. M. (2003). The benefits of being present: Mindfulness and its role in psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 84(4), 822-848.
Baer, R. A. (2003). Mindfulness training as a clinical intervention: A conceptual and empirical review. Clinical Psychology: Science and Practice, 10(2), 125-143.
Raes, F., & Williams, J. M. G. (2010). The Philadelphia Mindfulness Scale: An evaluation of its psychometric properties and its association with psychological well-being. Journal of Clinical Psychology, 66(7), 706-719.