Κλίμακα Συμμετοχής [PS-18]
Ανάλυση
Η Κλίμακα Συμμετοχής αναπτύχθηκε για να αξιολογήσει τον βαθμό στον οποίο οι ατομικές αναπηρίες ή περιορισμοί επηρεάζουν την ικανότητα συμμετοχής σε δραστηριότητες της καθημερινής ζωής και κοινωνικής ζωής.
Η κλίμακα εστιάζει τρεις βασικούς τομείς: την Κοινωνική Συμμετοχή, τη Λειτουργική Συμμετοχή και τη Συμμετοχή στις Σχολικές ή Επαγγελματικές Δραστηριότητες.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της P-Scale είναι να παρέχει μια λεπτομερή εικόνα της συμμετοχής του ατόμου σε διάφορες πτυχές της ζωής του, βοηθώντας έτσι στη σχεδίαση στρατηγικών παρέμβασης και υποστήριξης.
Βαθμονόμηση
Η P-Scale περιλαμβάνει 18 ερωτήσεις που σχετίζονται με διάφορες πτυχές της συμμετοχής στην καθημερινή ζωή. Κάθε ερώτηση αξιολογείται με βάση τη συχνότητα ή την ένταση των περιορισμών που βιώνει το άτομο, χρησιμοποιώντας μια κλίμακα Likert, συνήθως από 0 έως 4. Η συνολική βαθμολογία προκύπτει από την άθροιση των βαθμολογιών για όλες τις ερωτήσεις. Υψηλότερες συνολικές βαθμολογίες υποδεικνύουν μεγαλύτερους περιορισμούς στη συμμετοχή.
Βιβλιογραφία
Murray, C. J. L., & Lopez, A. D. (1996). The Global Burden of Disease: A comprehensive assessment of mortality and disability from diseases, injuries, and risk factors in 1990 and projected to 2020. Harvard School of Public Health.
Jette, A. M., & Branch, L. G. (1992). The dimensions of disability: The International Classification of Impairments, Disabilities, and Handicaps. Journal of Rehabilitation Research and Development, 29(1), 1-12.
Scholte, R. H., & Verhagen, C. (2005). The Participation Scale: A tool for assessing the impact of disability on daily life. Disability and Rehabilitation, 27(5), 203-213.
Van den Berg, M., & Hout, H. (2007). Participation and quality of life in people with disabilities: The role of the Participation Scale. Quality of Life Research, 16(4), 691-702.
Fougeyrollas, P., & Cloutier, R. (1998). The Participation Scale and its application in disability research. Journal of Disability Policy Studies, 9(2), 30-40.