Ερωτηματολόγιο Διαδικασίας Διαχωρισμού-Αυτονομίας [SIPI-39]

Ανάλυση

Το Ερωτηματολόγιο Διαδικασίας Διαχωρισμού-Αυτονομίας σχεδιάστηκε για να αξιολογήσει την πρόοδο και τις δυσκολίες στην ψυχολογική διαδικασία του διαχωρισμού και της αυτονομίας. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη της αυτονομίας του ατόμου και τη διαφοροποίηση από τους γονείς ή άλλα σημαντικά πρόσωπα.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του SIPI είναι να εκτιμήσει την ικανότητα του ατόμου να αναπτύξει την ατομικότητά του και να αποστασιοποιηθεί από τους γονείς ή άλλα σημαντικά πρόσωπα, να αναπτύξει ανεξάρτητους τρόπους σκέψης και δράσης, καθώς και την ικανότητα να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της αυτονομίας στην ενήλικη ζωή. Το εργαλείο χρησιμοποιείται κυρίως για τη μελέτη της ανάπτυξης της προσωπικότητας και των δυναμικών των σχέσεων οικογένειας-παιδιού.

Βαθμονόμηση

Το SIPI περιλαμβάνει μια σειρά από ερωτήσεις που βαθμολογούνται συνήθως σε μια κλίμακα Likert, συνήθως από 1 (καθόλου) έως 5 (πολύ). Η συνολική βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα των βαθμολογιών των ερωτήσεων.

Βιβλιογραφία

Mahler, M. S., Pine, F., & Bergman, A. (1975). The Psychological Birth of the Human Infant: Symbiosis and Individuation. Basic Books.
Blatt, S. J., & Shichman, S. (1983). Parental and peer influences on personality development: The role of separation-individuation in the development of personality pathology. In P. B. Baltes & O. G. Brim (Eds.), Life-Span Development and Behavior (Vol. 5, pp. 131-166). Academic Press.
Levine, H. B. (1991). The Separation-Individuation Process and its Assessment: A Review. Journal of Clinical Psychology, 47(6), 785-797.
Segal, H. (1991). Introduction to the Work of Melanie Klein. Routledge.
Blatt, S. J. (2008). Relatedness and Self-definition: A Dialectical Model of Personality Development. In S. J. Blatt & J. L. Shichman (Eds.), The Role of Separation-Individuation in the Development of Personality (pp. 1-30). Lawrence Erlbaum Associates.