Ερωτηματολόγιο Προσδοκιμότητας Λεπτότητας [TEQ-76]
Ανάλυση
Η ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται μέσω της THINNESS EXPECTANCY QUESTIONNAIRE περιλαμβάνει τη συγκέντρωση και ερμηνεία των απαντήσεων των συμμετεχόντων σε διάφορες δηλώσεις που σχετίζονται με τις προσδοκίες λεπτότητας. Οι συμμετέχοντες καλούνται να βαθμολογήσουν τη συμφωνία τους με αυτές τις δηλώσεις. Οι βαθμολογίες αθροίζονται και αναλύονται για να καθοριστούν τα επίπεδα των προσδοκιών λεπτότητας. Υψηλότερες βαθμολογίες δείχνουν μεγαλύτερη πίστη στα θετικά αποτελέσματα της λεπτότητας, ενώ χαμηλότερες βαθμολογίες δείχνουν λιγότερη πίστη.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της THINNESS EXPECTANCY QUESTIONNAIRE είναι να κατανοηθεί καλύτερα ο τρόπος με τον οποίο οι πεποιθήσεις για τη λεπτότητα επηρεάζουν τις συμπεριφορές και την ψυχική υγεία των ατόμων. Το εργαλείο αυτό χρησιμοποιείται για να εντοπιστούν άτομα που μπορεί να είναι πιο επιρρεπή σε διατροφικές διαταραχές ή άλλες ψυχολογικές δυσκολίες που σχετίζονται με την εικόνα του σώματος. Επιπλέον, χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας παρεμβάσεων που στοχεύουν στη μείωση των αρνητικών προσδοκιών και στην προώθηση μιας υγιούς εικόνας σώματος.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της THINNESS EXPECTANCY QUESTIONNAIRE περιλαμβάνει τη δοκιμή του εργαλείου σε διάφορα δείγματα πληθυσμού για να διασφαλιστεί η ακρίβεια και η αξιοπιστία των μετρήσεων. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει την αξιολόγηση της εσωτερικής συνέπειας των δηλώσεων, καθώς και τη σύγκριση των αποτελεσμάτων με άλλες καθιερωμένες κλίμακες που μετρούν σχετικές ψυχολογικές μεταβλητές. Συνεχείς έλεγχοι και αναθεωρήσεις του ερωτηματολογίου διασφαλίζουν ότι παραμένει έγκυρο και αξιόπιστο εργαλείο μέτρησης.
Βιβλιογραφία
Hohlstein, L. A., Smith, G. T., & Atlas, J. G. (1998). “Thinness expectancies and eating disorder symptoms in adolescent girls and boys: An extension of the expectancy model.” Journal of Abnormal Psychology, 107(4), 595-601.Smith, G. T., Simmons, J. R., Flory, K., Annus, A. M., & Hill, K. K. (2007). “Thinness and eating expectancies predict subsequent binge-eating and purging behavior among adolescent girls.” Journal of Abnormal Psychology, 116(1), 188-197.Atlas, J. G., & Smith, G. T. (1999). “Persons at risk for an eating disorder: Traits, expectancies, and learning history.” Journal of Abnormal Psychology, 108(1), 200-204.Simmons, J. R., & Smith, G. T. (2009). “Perceived social norms, expectancies, and weight gain among elementary school children.” Journal of Applied Developmental Psychology, 30(2), 146-154.