Ερωτηματολόγιο Υλικού Κειμένου [TMQ-9]

Στόχος

Ο κύριος στόχος του ερωτηματολογίου είναι η συλλογή δεδομένων σχετικά με τις αντιλήψεις, τις γνώσεις και τις στάσεις των συμμετεχόντων απέναντι σε συγκεκριμένα θέματα ή υλικά κειμένου. Αυτό το εργαλείο χρησιμοποιείται για να αξιολογήσει τη συχνότητα, την κατανόηση και την απόκριση των συμμετεχόντων σε διάφορες πληροφορίες που παρουσιάζονται σε κείμενα.

Ανάλυση

Η ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται από το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει:
Περιγραφική Στατιστική: Παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών των δεδομένων (π.χ., μέσοι όροι, διακυμάνσεις, ποσοστά).
Ανάλυση Συχνοτήτων: Καταγραφή και ανάλυση της συχνότητας εμφάνισης των απαντήσεων.
Συγκριτική Ανάλυση: Σύγκριση των απαντήσεων μεταξύ διαφορετικών ομάδων συμμετεχόντων.
Συσχέτιση: Εξέταση της σχέσης μεταξύ διαφόρων μεταβλητών (π.χ., γνώση και στάση).
Ποιοτική Ανάλυση: Ανάλυση ανοικτών ερωτήσεων για την εξαγωγή θεμάτων και μοτίβων.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του ερωτηματολογίου περιλαμβάνει τη διαδικασία της αξιολόγησης της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του εργαλείου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω:
Προκαταρκτικών Δοκιμών: Δοκιμή του ερωτηματολογίου σε μικρό δείγμα για τον εντοπισμό και τη διόρθωση προβλημάτων.
Ανάλυση Αξιοπιστίας: Χρήση στατιστικών μεθόδων (όπως Cronbach’s alpha) για την αξιολόγηση της εσωτερικής συνέπειας των κλιμάκων του ερωτηματολογίου.
Ανάλυση Εγκυρότητας: Εξέταση της εγκυρότητας περιεχομένου, κριτηρίου και κατασκευής για να διασφαλιστεί ότι το ερωτηματολόγιο μετράει αυτό που προορίζεται να μετρήσει.

Βιβλιογραφία

Dillman, D. A., Smyth, J. D., & Christian, L. M. (2014). Internet, phone, mail, and mixed-mode surveys: The tailored design method. John Wiley & Sons.
DeVellis, R. F. (2016). Scale development: Theory and applications (4th ed.). Sage publications.
Fowler, F. J. (2013). Survey research methods (5th ed.). Sage publications.