Ερωτηματολόγιο Γνωστικών Αποτυχιών [TCFQ-25]

Ανάλυση

Το Ερωτηματολόγιο Γνωστικών Αποτυχιών δημιουργήθηκε για να μετρήσει τη συχνότητα των γνωστικών αποτυχιών ή λαθών που συμβαίνουν στην καθημερινή ζωή. Οι γνωστικές αποτυχίες αναφέρονται σε μικρά λάθη που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων και μπορεί να περιλαμβάνουν απροσεξίες και λάθη που σχετίζονται με την προσοχή και τη μνήμη.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του CFQ είναι να αξιολογήσει τη συχνότητα των μικρών γνωστικών λαθών που συμβαίνουν στην καθημερινή ζωή των ατόμων. 

Βαθμονόμηση

Η CFQ περιλαμβάνει 25 δηλώσεις που βαθμολογούνται από τους συμμετέχοντες σε μια κλίμακα Likert 5 βαθμίδων, από 0 (ποτέ) έως 4 (πάντα). Οι δηλώσεις καλύπτουν διάφορες πτυχές των γνωστικών αποτυχιών, όπως τη λήθη σημαντικών πληροφοριών, τις απροσεξίες, και τα λάθη στη μνήμη και την επίδοση.

Βιβλιογραφία

Broadbent, D. E., Cooper, P. F., FitzGerald, P., & Parkes, K. R. (1982). The Cognitive Failures Questionnaire (CFQ) and its correlates. British Journal of Clinical Psychology, 21(1), 1-16.
Larson, G. E., Alderton, D. L., Neideffer, M., & Underhill, E. (1997). Further evidence on dimensionality and correlates of the Cognitive Failures Questionnaire. British Journal of Psychology, 88(1), 29-38.
Wallace, J. C., Kass, S. J., & Stanny, C. J. (2002). The cognitive failures questionnaire revisited: Dimensions and correlates. The Journal of General Psychology, 129(3), 238-256.
Bridger, R. S., Johnsen, S. A., & Brasher, K. (2013). Psychometric properties of the Cognitive Failures Questionnaire. Ergonomics, 56(10), 1515-1524.
Mahoney, A. M., & Dalby, J. T. (1992). Cognitive failures and stress. Psychological Reports, 71(3_suppl), 1002-1002.