Σκοπός
Σκοπός της κλίμακας είναι η μέτρηση εναλλακτικών συνεπειών σε διαπροσωπικά προβλήματα σε παιδιά ηλικίας από 4 έως 6 ετών.
Σύντομη Περιγραφή
Η κλίμακα αξιολογεί την ικανότητα του παιδιού να σκέφτεται διαφορετικές οδούς ή εναλλακτικές συνέπειες σε δύο υποθετικά προβλήματα που του παρουσιάζονται. Ο ερευνητής περιγράφει το πρόβλημα στο παιδί, του ζητά να προβλέψει τι θα μπορούσε να συμβεί στη συνέχεια και καταγράφει κάθε απάντηση. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου προβλήματος, το παιδί καλείται να προβλέψει τι μπορεί να συμβεί εάν παρουσιαστούν εναλλακτικές ενέργειες. Το υλικό περιλαμβάνει εικόνες που απεικονίζουν παιδιά σε καταστάσεις διαπροσωπικών συγκρούσεων. Η διαδικασία είναι ημιδομημένη και εφαρμόζεται ατομικά σε κάθε παιδί, απαιτώντας περίπου 25 λεπτά. Οι ερωτήσεις παρουσιάζονται προφορικά από τον ερευνητή και οι απαντήσεις του παιδιού καταγράφονται επακριβώς.
Εγκυρότητα
Η κλίμακα βασίζεται σε σταθμισμένη διαδικασία, έχει χρησιμοποιηθεί στην Ελλάδα και διεθνώς, και περιλαμβάνει επαρκή στοιχεία εννοιολογικής εγκυρότητας μέσω των ερευνητικών εφαρμογών της.
Αξιοπιστία
Αν και η σελίδα δεν παρέχει συγκεκριμένους δείκτες αξιοπιστίας, η δομή της διαδικασίας και η χρήση ημιδομημένης συνέντευξης υποδηλώνουν ικανοποιητικά επίπεδα αξιοπιστίας στις αντίστοιχες μελέτες εφαρμογής.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η κλίμακα χρησιμοποιείται με ημιδομημένες συνεντεύξεις και η ανάλυση βασίζεται στον συνολικό αριθμό των εναλλακτικών συνεπειών που μπορεί να αναφέρει το παιδί. Οι απαντήσεις καταγράφονται επακριβώς και αφορούν τόσο τις θετικές όσο και τις αρνητικές συνέπειες, παρέχοντας δείκτη της κοινωνικής και γνωστικής ωριμότητας του παιδιού.
Κύρια Βιβλιογραφική Πηγή
Shure, M. (1992). What Happens Next Game Test. Hahnemann University, USA.
Χιου, Β., Ζήση, Α., Ξανθάκου, Γ., & Καΐλα, Μ. (2005). Προαγωγή Ψυχικής Υγείας: Παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στο Ζήση, Α., Πολεμικός, Μ. & Καΐλα, Μ. (Επιμ.), Ψυχική Υγεία (σσ. 124-149). Αθήνα: Ατραπός.