Τεστ τζόγου και αυτοπαρακολούθησης [GASMT-14]
Περιγραφή Τεστ
Το Τεστ Τζόγου και Αυτοπαρακολούθησης (Gambling and Self-Monitoring Test – GASMT) είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που έχει αναπτυχθεί για τη μέτρηση και παρακολούθηση της συμπεριφοράς τζόγου των ατόμων. Το GASMT βοηθά στη συλλογή δεδομένων σχετικά με τη συχνότητα, την ένταση και την επίδραση του τζόγου στην καθημερινή ζωή του ατόμου. Επίσης, ενθαρρύνει την αυτοπαρακολούθηση και την αυτοαξιολόγηση των συνηθειών τζόγου, επιτρέποντας στον χρήστη να εντοπίσει μοτίβα και πιθανά προβλήματα που σχετίζονται με τη συμπεριφορά αυτή.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση και χρήση των δεδομένων του GASMT περιλαμβάνει:
Συλλογή Δεδομένων: Καταγραφή απαντήσεων από άτομα που συμμετέχουν στο ερωτηματολόγιο.
Στατιστική Ανάλυση: Ανάλυση των απαντήσεων για τον υπολογισμό βαθμολογιών και την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τα πρότυπα συμπεριφοράς στον τζόγο.
Ερμηνεία Αποτελεσμάτων: Χρήση των αποτελεσμάτων για τον εντοπισμό προβληματικών συμπεριφορών και αναγκών για παρέμβαση.
Χρήση Δεδομένων: Εφαρμογή των αποτελεσμάτων για τη δημιουργία εξατομικευμένων στρατηγικών παρέμβασης και την παρακολούθηση της προόδου.
Σκοπός
Ο σκοπός του Τεστ Τζόγου και Αυτοπαρακολούθησης (GASMT) είναι:
Αξιολόγηση της Συμπεριφοράς Τζόγου: Εντοπισμός της συχνότητας και της έντασης των δραστηριοτήτων τζόγου ενός ατόμου.
Ενίσχυση της Αυτογνωσίας: Ενθάρρυνση των ατόμων να αναγνωρίσουν τις συνήθειες και τις επιπτώσεις του τζόγου στη ζωή τους.
Υποστήριξη Ανάπτυξης Παρεμβάσεων: Παροχή πληροφοριών που μπορούν να βοηθήσουν στη σχεδίαση στρατηγικών παρέμβασης και θεραπείας για την αντιμετώπιση προβλημάτων τζόγου.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του GASMT περιλαμβάνει:
Ανάπτυξη Ερωτήσεων: Δημιουργία ερωτήσεων που καλύπτουν διάφορες πτυχές του τζόγου, όπως η συχνότητα, οι οικονομικές επιπτώσεις και οι συναισθηματικές συνέπειες.
Εκπαίδευση Χρηστών: Εκπαίδευση επαγγελματιών για τη χρήση του εργαλείου και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων.
Αξιολόγηση Αξιοπιστίας και Εγκυρότητας: Διεξαγωγή μελετών για την επικύρωση και εξασφάλιση της αξιοπιστίας του εργαλείου σε διαφορετικά περιβάλλοντα και πληθυσμούς.
Βιβλιογραφία
Blaszczynski, A., & Nower, L. (2002). A Pathways Model of Problem and Pathological Gambling. Addiction, 97(5), 487-499.
Toneatto, T. (1999). Cognitive Psychopathology of Problem Gambling. Substance Use & Misuse, 34(11), 1593-1604.
Petry, N. M. (2005). Pathological Gambling: Etiology, Comorbidity, and Treatment. American Psychological Association.