Κλίμακα Παρέμβασης Άγχους στη Ζωή του Παιδιού [CALIS-10]

Περιγραφή Κλίμακας

Η Child Anxiety Life Interference Scale (CALIS) είναι ένα εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να αξιολογεί το βαθμό στον οποίο το άγχος επηρεάζει τη ζωή ενός παιδιού, καθώς και τη ζωή της οικογένειάς του. Είναι ένα ερωτηματολόγιο που συμπληρώνεται είτε από τους γονείς είτε από τα ίδια τα παιδιά (ανάλογα με την ηλικία και την αναπτυξιακή τους ικανότητα). Το CALIS εστιάζει στο πώς οι ανησυχίες και οι φοβίες του παιδιού επηρεάζουν τη λειτουργικότητα του σε διαφορετικά πλαίσια, όπως το σχολείο, τις κοινωνικές δραστηριότητες και την καθημερινή ζωή.

Ανάλυση και χρήση δεδομένων

Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω της κλίμακας CALIS μπορούν να αναλυθούν για να:
Προσδιοριστεί η σοβαρότητα του άγχους: Η κλίμακα επιτρέπει στους κλινικούς ψυχολόγους να προσδιορίσουν πόσο επηρεάζεται η καθημερινή ζωή ενός παιδιού από το άγχος. Αυτό βοηθά στον καθορισμό της αναγκαιότητας παρέμβασης.
Παρακολουθηθεί η πρόοδος: Με την επαναλαμβανόμενη χρήση του εργαλείου σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, οι ειδικοί μπορούν να παρακολουθούν τις αλλαγές στα επίπεδα άγχους και την επίδραση των θεραπευτικών παρεμβάσεων.
Προσαρμοστούν οι θεραπευτικές στρατηγικές: Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την προσαρμογή των θεραπευτικών προσεγγίσεων ανάλογα με τους τομείς της ζωής του παιδιού που επηρεάζονται περισσότερο.
Συγκριθούν δεδομένα: Επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών πληθυσμών παιδιών (π.χ. ανά φύλο, ηλικία ή παρουσία άλλων διαταραχών), για την καλύτερη κατανόηση της φύσης και της επίπτωσης του άγχους σε διάφορες ομάδες.

Στόχος

Ο κύριος στόχος της CALIS είναι να παρέχει ένα αξιόπιστο και έγκυρο εργαλείο που να βοηθά στη μέτρηση της επίδρασης του άγχους στη ζωή των παιδιών και των οικογενειών τους. Με τη χρήση αυτής της κλίμακας, οι κλινικοί μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις συνέπειες του άγχους και να παρέμβουν με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των παιδιών.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση της CALIS συνήθως περιλαμβάνει:
Συλλογή δεδομένων από διαφορετικές ομάδες: Συμπλήρωση του ερωτηματολογίου από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα παιδιών με διάφορα επίπεδα άγχους.
Ανάλυση αξιοπιστίας: Έλεγχος της συνέπειας των αποτελεσμάτων μέσω της αξιολόγησης της εσωτερικής συνοχής του εργαλείου (π.χ. μέσω του συντελεστή Cronbach’s alpha).
Επικύρωση: Η διαδικασία επικύρωσης μπορεί να περιλαμβάνει τη σύγκριση των αποτελεσμάτων της CALIS με άλλα γνωστά εργαλεία μέτρησης του άγχους για να διαπιστωθεί η εγκυρότητα των αποτελεσμάτων.
Προσαρμογές: Εάν κριθεί απαραίτητο, μπορεί να γίνουν αναπροσαρμογές στις ερωτήσεις ή στη δομή του εργαλείου για να βελτιωθεί η ακρίβεια και η αξιοπιστία του.

Βιβλιογραφία

Lyneham, H. J., & Rapee, R. M. (2005): “Evaluation of the psychometric properties of the Child Anxiety Life Interference Scale,” which discusses the initial development and validation of the scale.

Schniering, C. A., & Rapee, R. M. (2002): “Development and validation of the Revised Child Anxiety and Depression Scale (RCADS),” which includes a discussion on measures of anxiety and life interference in children.
Stallard, P. (2009): “A clinician’s guide to think good-feel good: Using CBT with children and young people,” which often references the use of CALIS in cognitive-behavioral therapy.