Κλίμακα Άγχους Παιδιών Spence [SCAS-44]
Περιγραφή Κλίμακας
Η Spence Children’s Anxiety Scale (SCAS-44) είναι ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση του άγχους σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 8-16 ετών. Το SCAS-44 περιλαμβάνει 44 ερωτήσεις που καλύπτουν διάφορους τύπους άγχους, όπως το κοινωνικό άγχος, το γενικευμένο άγχος, το άγχος απόδοσης, και το άγχος αποχωρισμού.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση των δεδομένων από το SCAS-44 περιλαμβάνει τη συλλογή και αξιολόγηση των απαντήσεων των παιδιών στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου. Κάθε ερώτηση αξιολογείται σε μια κλίμακα Likert, συνήθως από 0 (ποτέ) έως 3 (πάντα), με στόχο να μετρηθεί η συχνότητα ή η ένταση των συμπτωμάτων άγχους.
Χρήση Δεδομένων:
Συλλογή Στοιχείων: Τα παιδιά συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο απαντώντας στις ερωτήσεις με βάση την εμπειρία τους.
Υπολογισμός Σκορ: Τα σκορ για κάθε ερώτηση προστεθούν για να προκύψει ένα συνολικό σκορ άγχους. Υπάρχουν επίσης υπολογισμοί για συγκεκριμένα είδη άγχους (π.χ., κοινωνικό άγχος, γενικευμένο άγχος).
Ανάλυση Σκορ: Η ανάλυση περιλαμβάνει την αξιολόγηση των συνολικών και υποκείμενων σκορ για να κατανοηθεί η ένταση και η φύση του άγχους που βιώνει το παιδί.
Η ανάλυση περιλαμβάνει τη στατιστική αξιολόγηση της αξιοπιστίας (π.χ., εσωτερική συνοχή μέσω του Cronbach’s alpha) και της εγκυρότητας της κλίμακας (π.χ., συγκριτικές μελέτες με άλλες κλίμακες άγχους).
Στόχος
Ο κύριος στόχος του SCAS-44 είναι να παρέχει μια αξιόπιστη και ακριβή μέθοδο για την αξιολόγηση των διαταραχών άγχους σε παιδιά και εφήβους. Το εργαλείο αποσκοπεί στην κατανόηση του επιπέδου και του τύπου του άγχους που βιώνει το παιδί, βοηθώντας στη διάγνωση και την παρακολούθηση της αποτελεσματικότητας των θεραπευτικών παρεμβάσεων.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του SCAS-44 περιλαμβάνει την επικύρωση της κλίμακας μέσω της αξιολόγησης της αξιοπιστίας και της εγκυρότητάς της:
Εσωτερική Συνοχή: Ελέγχεται μέσω του Cronbach’s alpha για να εξασφαλιστεί ότι τα ερωτήματα της κλίμακας συνδέονται καλά μεταξύ τους.
Εγκυρότητα: Περιλαμβάνει συγκρίσεις με άλλες κλίμακες άγχους και κλινικές αξιολογήσεις για να επιβεβαιωθεί ότι το SCAS-44 μετρά αποτελεσματικά το άγχος.
Βιβλιογραφία
Spence, S. H. (1997). Structure of anxiety symptoms among children: A confirmatory factor-analytic study. Journal of Abnormal Psychology, 106(2), 280-297.
Spence, S. H., & Barrett, P. M. (2000). Assessment of anxiety disorders in children and adolescents using the Spence Children’s Anxiety Scale. Clinical Child and Family Psychology Review, 3(4), 233-256.
Spence, S. H., & Rapee, R. M. (2016). The Spence Children’s Anxiety Scale (SCAS): A review and update. Clinical Child and Family Psychology Review, 19(3), 255-267.