Κλίμακα Συναισθηματικής Νοημοσύνης Schutte [SEIS-33]

Ανάλυση

Η Κλίμακα Συναισθηματικής Νοημοσύνης Schutte είναι σχεδιασμένη για την αξιολόγηση της συναισθηματικής νοημοσύνης (EI) ενός ατόμου. Αναπτύχθηκε από τους Schutte και συνεργάτες και βασίζεται στη θεωρία ότι η συναισθηματική νοημοσύνη περιλαμβάνει την ικανότητα αναγνώρισης, κατανόησης και διαχείρισης των συναισθημάτων, τόσο των δικών μας όσο και των άλλων.

Στόχος

Ο κύριος στόχος της SEIS είναι να μετρήσει διάφορες διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως την αναγνώριση, την κατανόηση και τη διαχείριση των συναισθημάτων και την ενσυναίσθηση.

Βαθμονόμηση

Η SEIS περιλαμβάνει συνήθως 33 ερωτήσεις που αξιολογούνται σε μια κλίμακα Likert 5 βαθμίδων, συνήθως από 1 (δεν ισχύει καθόλου) έως 5 (ισχύει απόλυτα). Η συνολική βαθμολογία προκύπτει από το άθροισμα των βαθμολογιών στις ερωτήσεις, με υψηλότερες βαθμολογίες να υποδεικνύουν υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη.

Βιβλιογραφία

Schutte, N. S., Malouff, J. M., Hall, L. E., Haggerty, D. J., Cooper, J. T., Golden, C. J., & Dornheim, L. (1998). Development and validation of a measure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 25(2), 167-177.
Schutte, N. S., & Malouff, J. M. (2011). The relationship between emotional intelligence and subjective well-being: A meta-analysis. Personality and Individual Differences, 51(5), 601-607.
Mayer, J. D., Salovey, P., & Caruso, D. R. (2004). Emotional intelligence: Theory, findings, and implications. Psychological Inquiry, 15(3), 197-215.
Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence: Why It Can Matter More Than IQ. Bantam Books.
Cherniss, C., & Goleman, D. (2001). The Emotionally Intelligent Workplace: How to Select for, Measure, and Improve Emotional Intelligence in Individuals, Groups, and Organizations. Jossey-Bass.