Κλίμακα Αντίληψης Πειραγμάτων [POTS-22]

Ανάλυση

Η Κλίμακα Αντίληψης Πειραγμάτων είναι σχεδιασμένη για να αξιολογήσει το πώς τα άτομα αντιλαμβάνονται και αντιδρούν σε καταστάσεις πειραγμάτων ή ειρωνικών σχολίων. Χρησιμοποιείται συχνά σε ψυχολογικές και κοινωνιολογικές μελέτες για να κατανοήσει τις αντιδράσεις των ατόμων σε αλληλεπιδράσεις που περιλαμβάνουν πειράγματα, καθώς και τις επιπτώσεις αυτών των καταστάσεων στην ψυχολογική τους ευημερία.

Στόχος

Ο κύριος στόχος της POTS είναι να αξιολογήσει πώς τα άτομα αντιλαμβάνονται τα πειράγματα και τις ειρωνείες, καθώς και τον αντίκτυπο που έχουν αυτές οι αντιλήψεις στη συναισθηματική τους κατάσταση και την αυτοεκτίμησή τους. Τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατανόηση της επίδρασης των πειραγμάτων στην κοινωνική και συναισθηματική ευημερία και για την ανάπτυξη στρατηγικών παρέμβασης και υποστήριξης.

Βαθμονόμηση

Η POTS συνήθως περιλαμβάνει μια σειρά από ερωτήσεις ή δηλώσεις που σχετίζονται με τα πειράγματα και τα ειρωνικά σχόλια. Οι ερωτήσεις βαθμολογούνται σε μια κλίμακα Likert ή παρόμοια κλίμακα, όπου οι συμμετέχοντες αξιολογούν την ένταση ή την συχνότητα των πειραγμάτων και το πώς αυτά τα πειράγματα επηρεάζουν τη συναισθηματική τους κατάσταση. Η βαθμολόγηση γίνεται με την καταγραφή της συμφωνίας ή της διαφωνίας με τις δηλώσεις.

Βιβλιογραφία

Ladd, G. W., & Burkes, R. M. (1999). The role of peer victimization and social rejection in the development of internalizing symptoms: A review of the literature. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 40(6), 667-675.
Salmivalli, C., & Isaacs, R. (2005). Prosocial behavior and peer relations in adolescence. International Journal of Behavioral Development, 29(1), 8-16.
Nansel, T. R., Overpeck, M. D., Pilla, R. S., Ruan, J., Simons-Morton, B., & Scheidt, P. (2001). Bullying behavior among US youth: Prevalence and association with psychosocial adjustment. JAMA, 285(16), 2094-2100.
Williams, K. D., & Nida, S. A. (2011). Ostracism: Consequences and coping. Current Directions in Psychological Science, 20(2), 71-75.
Hanish, L. D., & Martin, C. L. (2003). Peer victimization and peer rejection: Contributions to emotional and behavioral adjustment in middle childhood. Social Development, 12(3), 365-377.