Αστόν Αποτελεσματικά Σκηνικά [AEV-15]
Ανάλυση
Η ανάλυση των δεδομένων από την Κλίμακα Ashton Efficacy Vignettes περιλαμβάνει την αξιολόγηση των απαντήσεων σε σχέση με την αντίληψη της προσωπικής αποτελεσματικότητας. Τα δεδομένα αναλύονται συνήθως μέσω ποσοτικών μεθόδων, όπως η ανάλυση παραγόντων και οι στατιστικές δοκιμές εγκυρότητας και αξιοπιστίας. Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κατανοηθούν οι πεποιθήσεις των ατόμων για τις ικανότητές τους και να σχεδιαστούν παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης.
Στόχος
Ο στόχος της Κλίμακας Ashton Efficacy Vignettes είναι να παρέχει ένα εργαλείο για την αξιολόγηση της προσωπικής αποτελεσματικότητας σε διάφορα πλαίσια. Μέσω της μέτρησης αυτής, οι ερευνητές και οι επαγγελματίες μπορούν να κατανοήσουν πώς τα άτομα εκτιμούν τις ικανότητές τους να αντιμετωπίσουν προκλήσεις και να επιτύχουν στόχους. Αυτός ο στόχος συμβάλλει στην ανάπτυξη στρατηγικών και παρεμβάσεων που μπορούν να ενισχύσουν την προσωπική αποτελεσματικότητα και την ευημερία των ατόμων.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του Ashton Efficacy Vignettes γίνεται με την αξιολόγηση των απαντήσεων σε κάθε βινιέτα. Συνήθως, οι επαγγελματίες κλίνικης πρακτικής ή οι ερευνητές αξιολογούνται με βάση την επαγγελματική τους συμπεριφορά, την εμπειρία και τη συνολική επίδοση στην αντιμετώπιση των καταστάσεων που παρουσιάζονται στις βινιέτες.
Το Ashton Efficacy Vignettes είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τη μελέτη της αντίδρασης και της απόδοσης σε κλινικές καταστάσεις και συνήθως χρησιμοποιείται σε ερευνητικές μελέτες ή σε προγράμματα εκπαίδευσης για την ανάπτυξη κλινικών δεξιοτήτων.
Βιβλιογραφία
Ashton‚ P. T.‚ Olejnik‚ S.‚ Crocker‚ L. & McAuliffe‚ M. (1982). Measurement problems in the study of teachers’ sense of efficacy. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association‚ New York.
Ashton‚ P.‚ Buhr‚ D.‚ & Crocker‚ L. (1984). Teachers’ sense of efficacy: A self- or norm-referenced construct? Florida Journal of Educational Research‚ 26 (1)‚ 29-41.
Ashton‚ P.T. (1985). Motivation and teachers’ sense of efficacy. In C. Ames and R. Ames (Eds.) Research on Motivation in Education Vol. 2: The Classroom Milieu . (pp. 141-174) Orlando‚ FL: Academic Press.
Ashton‚ P.T.‚ & Webb‚ R. B.‚ (1986). Making a difference: Teachers’ sense of efficacy and student achievement. New York: Longman.