Μέτρα για τη συναισθηματική μάθηση και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών [ALTEM-16]
Ανάλυση
Η ανάλυση του ερωτηματολογίου περιλαμβάνει την αξιολόγηση διαφόρων πτυχών της διδασκαλίας που επηρεάζουν τη συναισθηματική αντίδραση των μαθητών. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν την ανοικτότητα του εκπαιδευτικού στις ανάγκες των μαθητών, την ποιότητα των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και την επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές.
Στόχος
Ο στόχος των μέτρων Αffective Learning και Αξιολόγησης Δασκάλων είναι να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την κατανόηση της συναισθηματικής διάστασης της μάθησης και της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας. Μέσω αυτών των μέτρων, οι ερευνητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιολογήσουν την επίδραση των συναισθηματικών παραμέτρων στην ακαδημαϊκή επίδοση και τη συμμετοχή των μαθητών, καθώς και να βελτιώσουν τις στρατηγικές διδασκαλίας για την ενίσχυση της συναισθηματικής υποστήριξης και της μαθησιακής εμπειρίας.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του ερωτηματολογίου περιλαμβάνει την αξιολόγηση των απαντήσεων των μαθητών σε κλίμακες ή ερωτήσεις που αντικατοπτρίζουν διαφορετικές πτυχές της διδασκαλίας και της εκπαιδευτικής εμπειρίας. Οι βαθμονομημένες απαντήσεις μπορούν να αξιολογηθούν στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων που έχουν καθοριστεί προηγουμένως, όπως για παράδειγμα κλίμακες Likert ή αναλυτικές ερωτήσεις. Το ερωτηματολόγιο “Affective Learning and Teacher Evaluation” αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για την κατανόηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την οπτική γωνία των μαθητών και για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πρακτικής μέσω της ανατροφοδότησης και της προσαρμογής των διδακτικών προσεγγίσεων.
Βιβλιογραφία
McCroskey, J. C. (1994). Assessment of affect toward communication and affect toward instruction in communication. In S Morreale & M. Brooks (Eds.), 1994 SCA summer conference proceedings and prepared remarks: Assessing college student competence in speech communication. Annandale, VA: Speech Communication Association.