Μέτρηση της Εμπλοκής των Φοιτητών στο Διαδικτυακό Μάθημα: Η Κλίμακα Εμπλοκής Διαδικτυακών Φοιτητών [OSE-19]
Περιγραφή Κλίμακας
Η Κλίμακα Εμπλοκής Διαδικτυακών Φοιτητών (OSE) είναι ένα εργαλείο σχεδιασμένο για να μετρά την εμπλοκή και τη συμμετοχή των φοιτητών σε διαδικτυακά μαθήματα. Αξιολογεί την αλληλεπίδραση των φοιτητών με το περιεχόμενο του μαθήματος, τους καθηγητές και τους άλλους φοιτητές, καθώς και την αφοσίωση και την αλληλεπίδραση που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή τους απόδοση.
Κύρια Στοιχεία
Εμπλοκή Φοιτητών: Αναφέρεται στην ενεργό συμμετοχή των φοιτητών στις δραστηριότητες του διαδικτυακού μαθήματος, που περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο, τη συμμετοχή σε συζητήσεις, και την ολοκλήρωση των εργασιών.
Διαστάσεις:
Ακαδημαϊκή Εμπλοκή: Συμμετοχή στις μαθησιακές δραστηριότητες και χρήση των διαθέσιμων πόρων.
Κοινωνική Εμπλοκή: Αλληλεπίδραση με άλλους φοιτητές και συμμετοχή σε ομάδες ή συζητήσεις.
Συναισθηματική Εμπλοκή: Συναισθηματική αφοσίωση στο μάθημα και κίνητρο για τη συμμετοχή.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση των δεδομένων από την Κλίμακα Εμπλοκής Διαδικτυακών Φοιτητών (OSE) περιλαμβάνει:
Αξιολόγηση Εμπλοκής: Ανάλυση των επιπέδων εμπλοκής των φοιτητών σε διάφορες διαστάσεις του διαδικτυακού μαθήματος.
Εντοπισμός Προβλημάτων: Εντοπισμός περιοχών όπου η εμπλοκή των φοιτητών μπορεί να είναι χαμηλή ή προβληματική, όπως η ακαδημαϊκή συμμετοχή ή η κοινωνική αλληλεπίδραση.
Σύγκριση και Ανάλυση: Σύγκριση των αποτελεσμάτων με άλλα δεδομένα ή προηγούμενες αξιολογήσεις για να κατανοήσετε τις τάσεις και τις αλλαγές στην εμπλοκή.
Ανάπτυξη Στρατηγικών: Χρήση των δεδομένων για την ανάπτυξη στρατηγικών που θα ενισχύσουν την εμπλοκή των φοιτητών, όπως η βελτίωση των δραστηριοτήτων του μαθήματος ή η ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Στόχος
Οι κύριοι στόχοι της Κλίμακας Εμπλοκής Διαδικτυακών Φοιτητών (OSE) είναι:
Ενίσχυση Εμπλοκής: Κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την εμπλοκή των φοιτητών και ανάπτυξη στρατηγικών για την ενίσχυση της συμμετοχής τους.
Βελτίωση Μαθησιακής Εμπειρίας: Βελτίωση της συνολικής μαθησιακής εμπειρίας μέσω της ενίσχυσης των στοιχείων που προάγουν την ακαδημαϊκή και κοινωνική εμπλοκή.
Αύξηση Απόδοσης: Ενίσχυση της ακαδημαϊκής απόδοσης μέσω της καλύτερης κατανόησης και της διαχείρισης της εμπλοκής των φοιτητών.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της Κλίμακας Εμπλοκής Διαδικτυακών Φοιτητών (OSE) συνήθως περιλαμβάνει:
Κλίμακες Likert: Οι φοιτητές αξιολογούν την εμπλοκή τους σε διάφορες πτυχές του διαδικτυακού μαθήματος χρησιμοποιώντας κλίμακες (π.χ., από “Απόλυτα Διαφωνώ” έως “Απόλυτα Συμφωνώ”).
Σκορ Εμπλοκής: Υπολογισμός μέσων τιμών για κάθε διάσταση της εμπλοκής για την εκτίμηση των συνολικών επιπέδων συμμετοχής.
Στατιστική Ανάλυση: Ανάλυση των δεδομένων για την αναγνώριση τάσεων, διαφορών και περιοχών που χρειάζονται βελτίωση.
Βιβλιογραφία
Kahu, E. R. (2013). Framing Student Engagement in Higher Education.
Fredricks, J. A., Blumenfeld, P. C., & Paris, A. H. (2004). School Engagement: Potential of the Concept, State of the Evidence.
Reeve, J. (2012). A Self-Determination Theory Perspective on Student Engagement.
Chen, P. D., & Jang, S. J. (2010). The Role of Student Engagement in Promoting Learning and Achievement: A Review of Literature.
Martin, A. J., & Rimm-Kaufman, S. E. (2015). Student Engagement and its Relationship with Motivation and Achievement: A Review of Literature.