Δοκιμή αντίληψης δασκάλων [TAT-20]
Ανάλυση
Η ανάλυση του Teacher Apprehension Test [TAT-20] επικεντρώνεται στην κατηγοριοποίηση και ερμηνεία των απαντήσεων των δασκάλων. Οι απαντήσεις κατατάσσονται σε διάφορες κλίμακες που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές διαστάσεις του άγχους, όπως η αβεβαιότητα στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, η ανησυχία για τη συμπεριφορά των μαθητών, και το άγχος απέναντι στους γονείς και τη διοίκηση. Τα αποτελέσματα συγκρίνονται με προκαθορισμένα πρότυπα ή μέσους όρους για να εκτιμηθεί η ένταση του άγχους σε σχέση με άλλους δασκάλους ή με τον γενικό πληθυσμό.
Στόχος
Ο κύριος στόχος του TAT-20 είναι να εντοπίσει και να αξιολογήσει το επίπεδο άγχους που αισθάνονται οι δάσκαλοι κατά την άσκηση του επαγγέλματός τους. Μέσω της αναγνώρισης των πηγών άγχους, το εργαλείο επιτρέπει την ανάπτυξη στρατηγικών παρέμβασης και υποστήριξης για τη μείωση του άγχους και τη βελτίωση της επαγγελματικής τους ευημερίας. Επίσης, βοηθά στην κατανόηση των παραγόντων που συμβάλλουν στην επαγγελματική ικανοποίηση και στην αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του TAT-20 πραγματοποιείται με βάση τη συχνότητα και την ένταση των απαντήσεων στις ερωτήσεις. Κάθε απάντηση αντιστοιχεί σε μια αριθμητική τιμή, και οι συνολικές βαθμολογίες συνήθως υπολογίζονται προσθέτοντας τις τιμές των απαντήσεων. Η τελική βαθμολογία μπορεί να συγκριθεί με προκαθορισμένα επίπεδα αναφοράς για την εκτίμηση του βαθμού άγχους. Η βαθμονόμηση απαιτεί την ανάλυση των δεδομένων για να προσδιοριστούν τα επίπεδα άγχους και να προταθούν κατάλληλες παρεμβάσεις.
Βιβλιογραφία
Richmond‚ V. P.‚ Wrench‚ J. S.‚ & Gorham‚ J. (2001). Communication‚ affect‚ and learning in the classroom. Acton‚ MA: Tapestry Press.