Κλίμακα Αυτο-Αποτελεσματικότητας – Ερωτηματολόγιο Συγκρούσεων Εφήβων [SE-TCS-5]

Ανάλυση

Η Κλίμακα Αυτο-Αποτελεσματικότητας – Ερωτηματολόγιο Συγκρούσεων Εφήβων σχεδιάστηκε για να αξιολογήσει την πεποίθηση των εφήβων στην ικανότητά τους να διαχειρίζονται και να επιλύουν συγκρούσεις. Η αυτο-αποτελεσματικότητα σε αυτό το πλαίσιο αναφέρεται στην πεποίθηση των εφήβων ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις δεξιότητές τους για να επιλύσουν αποτελεσματικά συγκρούσεις με άλλους ανθρώπους, είτε πρόκειται για συγγενείς, φίλους, είτε συμμαθητές.

Στόχος

Ο κύριος στόχος της κλίμακας είναι να μετρήσει την αυτο-αποτελεσματικότητα των εφήβων σε σχέση με την ικανότητά τους να διαχειρίζονται και να επιλύουν συγκρούσεις.

Βαθμονόμηση

Η κλίμακα περιλαμβάνει δηλώσεις που αξιολογούνται από τους συμμετέχοντες σε μια κλίμακα Likert. Οι δηλώσεις καλύπτουν διάφορες πτυχές της αυτο-αποτελεσματικότητας στη διαχείριση συγκρούσεων, όπως τη διαχείριση συναισθημάτων, την επικοινωνία, την αναγνώριση αναγκών, το συμβιβασμό και την επίλυση προβλημάτων.

Βιβλιογραφία

Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Freeman.

Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology, 25(1), 82-91.

Tschannen-Moran, M., & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17(7), 783-805.

Schunk, D. H. (1991). Self-efficacy and academic motivation. Educational Psychologist, 26(3-4), 207-231.

Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P., & Malone, P. S. (2006). Teachers’ self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’ academic achievement: A study at the school level. Journal of School Psychology, 44(6), 473-490.