Ερωτηματολόγιο Ρύθμισης Συναισθημάτων για Παιδιά και Εφήβους [ERQ-CA-10]

Περιγραφή

Το Ερωτηματολόγιο Ρύθμισης Συναισθημάτων για Παιδιά και Εφήβους (Emotion Regulation Questionnaire for Children and Adolescents – ERQ-CA-10) είναι ένα ψυχολογικό εργαλείο αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά το πώς τα παιδιά και οι έφηβοι διαχειρίζονται και ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους. Αξιολογεί διάφορες στρατηγικές που χρησιμοποιούν τα άτομα για να επηρεάσουν την ένταση και τη διάρκεια των συναισθηματικών τους εμπειριών. Η κλίμακα αυτή είναι ουσιώδης για την κατανόηση της συναισθηματικής λειτουργίας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε κλινικά όσο και σε ερευνητικά περιβάλλοντα.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Η ανάλυση των δεδομένων του ERQ-CA-10 περιλαμβάνει:
Επεξεργασία Αποτελεσμάτων: Συλλογή των απαντήσεων από το ερωτηματολόγιο και υπολογισμός βαθμολογιών για κάθε διάσταση της ρύθμισης συναισθημάτων.
Ερμηνεία Δεδομένων: Ανάλυση των βαθμολογιών για να διαπιστωθεί πόσο αποτελεσματικά ένα παιδί ή έφηβος διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, εντοπίζοντας πρότυπα ή τομείς που απαιτούν παρέμβαση.
Εφαρμογή: Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ψυχολόγους, συμβούλους και εκπαιδευτικούς για την κατανόηση των δεξιοτήτων ρύθμισης συναισθημάτων, τη διαμόρφωση θεραπευτικών πλάνων και την ανάπτυξη παρεμβάσεων που στοχεύουν στη βελτίωση της συναισθηματικής ευεξίας.

Στόχοι

Οι βασικοί στόχοι του ERQ-CA-10 είναι:
Αξιολόγηση της Ρύθμισης Συναισθημάτων: Να μετρηθεί πώς τα παιδιά και οι έφηβοι χρησιμοποιούν διάφορες στρατηγικές για να ρυθμίσουν τα συναισθήματά τους.
Κατανόηση της Συναισθηματικής Λειτουργίας: Να αποκτηθούν πληροφορίες σχετικά με τις ικανότητες ρύθμισης συναισθημάτων και πώς αυτές επηρεάζουν τη συνολική συναισθηματική υγεία και συμπεριφορά.
Σχεδιασμός Παρεμβάσεων: Να καθοδηγηθεί η ανάπτυξη στοχευμένων παρεμβάσεων που ενισχύουν την αποτελεσματική ρύθμιση συναισθημάτων και αντιμετωπίζουν περιοχές όπου τα παιδιά ή οι έφηβοι παρουσιάζουν δυσκολίες.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του ERQ-CA-10 περιλαμβάνει:
Βαθμολόγηση: Κάθε στοιχείο βαθμολογείται βάσει της συχνότητας και της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών ρύθμισης συναισθημάτων που χρησιμοποιεί ο εξεταζόμενος, συνήθως μέσω μιας κλίμακας Likert.
Στατιστική Ανάλυση: Τα δεδομένα αναλύονται για την αξιολόγηση της αξιοπιστίας και εγκυρότητας της κλίμακας, με τη χρήση κανονιστικών δεδομένων για συγκρίσεις και ερμηνεία.
Κανονιστικά Δεδομένα: Οι βαθμολογίες συγκρίνονται με κανονιστικά δεδομένα ώστε να κατανοηθεί η ικανότητα ρύθμισης συναισθημάτων ενός ατόμου σε σχέση με συνομηλίκους παρόμοιας ηλικίας και υπόβαθρου.

Βιβλιογραφία

Gross, J. J., & John, O. P. (2003). Individual differences in two dimensions of emotion regulation: Cognitive reappraisal and expressive suppression. Journal of Personality and Social Psychology, 85(2), 348-362.
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. (2001). Negative life events, cognitive emotion regulation and emotional problems. Personality and Individual Differences, 30(8), 1311-1327.
Mennin, D. S., & Heimberg, R. G. (2000). The role of emotion regulation in anxiety disorders. Emotion, 1(1), 18-37.
Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical Psychological Review, 30(2), 217-237.
Thompson, R. A. (1994). Emotion regulation: A theme in search of definition. Monographs of the Society for Research in Child Development, 59(2–3), 25–52.