Παιδική έκδοση πηλίκου φάσματος αυτισμού [ASQ-CV-10]
Περιγραφή Δείκτη
Ο AQ-Child-10 είναι μια σύντομη εκδοχή του Δείκτη Αυτιστικού Φάσματος που έχει σχεδιαστεί για την αξιολόγηση των επιπέδων αυτιστικών χαρακτηριστικών σε παιδιά. Αποτελείται από 10 ερωτήσεις που αξιολογούν την κοινωνική επικοινωνία, τα περιορισμένα ενδιαφέροντα και τις συμπεριφορές που σχετίζονται με το φάσμα του αυτισμού.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω του AQ-Child-10 χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό παιδιών που ενδέχεται να παρουσιάζουν αυτιστικά χαρακτηριστικά, συμβάλλοντας στην έγκαιρη παρέμβαση και αξιολόγηση. Η ανάλυση περιλαμβάνει τη σύγκριση των βαθμολογιών των παιδιών με καθιερωμένα όρια, με στόχο την ανίχνευση πιθανών διαταραχών του φάσματος του αυτισμού (ASD).
Σκοπός
Ο βασικός σκοπός του AQ-Child-10 είναι να παρέχει ένα γρήγορο και αξιόπιστο εργαλείο για την αναγνώριση αυτιστικών χαρακτηριστικών σε παιδιά, ιδίως σε εκπαιδευτικά ή κλινικά πλαίσια. Υποστηρίζει επαγγελματίες υγείας και εκπαιδευτικούς στον εντοπισμό παιδιών που μπορεί να χρειάζονται περαιτέρω αξιολόγηση για διαταραχές του φάσματος του αυτισμού.
Βαθμονόμηση
Ο AQ-Child-10 βαθμολογείται χρησιμοποιώντας μια απλή κλίμακα τύπου Likert, όπου οι γονείς ή οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν κάθε δήλωση που αφορά το παιδί, με επιλογές που κυμαίνονται από «σίγουρα συμφωνώ» έως «σίγουρα διαφωνώ». Το συνολικό σκορ παρέχει μια ένδειξη του πιθανού επιπέδου αυτιστικών χαρακτηριστικών.
Βιβλιογραφία
Baron-Cohen, S., Hoekstra, R. A., Knickmeyer, R., & Wheelwright, S. (2006). The Autism-Spectrum Quotient (AQ) – Adolescent Version. Journal of Autism and Developmental Disorders, 36(3), 343–350.
Auyeung, B., Baron-Cohen, S., Wheelwright, S., & Allison, C. (2008). The Autism Spectrum Quotient: Children’s Version (AQ-Child). Journal of Autism and Developmental Disorders, 38(7), 1230–1240.
Allison, C., Auyeung, B., & Baron-Cohen, S. (2012). Toward Brief “Red Flags” for Autism Screening: The Short Autism Spectrum Quotient and the Short Quantitative Checklist for Autism in Toddlers in 1,000 Cases and 3,000 Controls. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 51(2), 202–212.e7.