Κλίμακα Συνεργατικής Συμμετοχής Γονέων [CPIS-7]

Περιγραφή

Η Κλίμακα Συνεργατικής Εμπλοκής Γονέων (Collaborative Parent Involvement Scale – CPIS) είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να αξιολογεί τον βαθμό και την αποτελεσματικότητα της γονικής εμπλοκής σε συνεργατικά πλαίσια με εκπαιδευτικούς φορείς ή προγράμματα. Η κλίμακα αυτή εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο οι γονείς συμμετέχουν και υποστηρίζουν τις εκπαιδευτικές εμπειρίες των παιδιών τους μέσα από συνεργασία με εκπαιδευτικούς, σχολεία και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς. Το CPIS περιλαμβάνει ερωτήσεις σχετικές με διάφορες πτυχές της γονικής εμπλοκής, όπως η συμμετοχή σε σχολικές δραστηριότητες, η επικοινωνία με εκπαιδευτικούς και η υποστήριξη της μάθησης στο σπίτι.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Η ανάλυση δεδομένων για την CPIS περιλαμβάνει:
Περιγραφική Στατιστική
Μέσοι Όροι και Τυπικές Αποκλίσεις: Υπολογισμός μέσων όρων και τυπικών αποκλίσεων για τις απαντήσεις σε κάθε ερώτημα ή υποκλίμακα της CPIS ώστε να εντοπιστούν γενικές τάσεις και διακυμάνσεις.
Αξιοπιστία
Εκτίμηση Εσωτερικής Συνέπειας: Υπολογισμός του συντελεστή Cronbach’s alpha για τη διασφάλιση ότι η κλίμακα παράγει αξιόπιστα αποτελέσματα μεταξύ διαφορετικών συμμετεχόντων.
Συσχετίσεις
Ανάλυση Συσχετίσεων: Εξέταση των συσχετίσεων μεταξύ απαντήσεων σε διαφορετικά ερωτήματα ή υποκλίμακες για την αναγνώριση σχέσεων μεταξύ διαφορετικών πτυχών της γονικής εμπλοκής.
Ανάλυση Παραγόντων
Ανάλυση Παραγόντων: Διεξαγωγή αναλύσεων για την ταυτοποίηση υποκείμενων διαστάσεων της συνεργατικής γονικής εμπλοκής, εάν αυτό είναι απαραίτητο.

Σκοπός

Ο βασικός σκοπός της CPIS είναι να παρέχει ένα αξιόπιστο μέσο μέτρησης του τρόπου με τον οποίο οι γονείς εμπλέκονται σε συνεργατικές δραστηριότητες με εκπαιδευτικούς φορείς. Χρησιμοποιείται για:
Ερευνητικούς Σκοπούς: Διερεύνηση της επίδρασης της γονικής εμπλοκής στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και κατανόηση της δυναμικής της συνεργασίας μεταξύ σχολείου και γονέων.
Αξιολόγηση Προγραμμάτων: Εκτίμηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων που στοχεύουν στην αύξηση της γονικής εμπλοκής στην εκπαίδευση.
Εκπαιδευτική Πράξη: Καθοδήγηση εκπαιδευτικών και υπευθύνων χάραξης πολιτικής στην ανάπτυξη στρατηγικών για την ενίσχυση της συνεργασίας γονέων–σχολείου και την υποστήριξη της μάθησης των παιδιών.

Διακρίβωση

Η διακρίβωση της CPIS περιλαμβάνει:
Αξιολόγηση Εσωτερικής Συνέπειας: Υπολογισμός του Cronbach’s alpha για την εκτίμηση της αξιοπιστίας της κλίμακας και της συνέπειας των απαντήσεων.
Συγκριτική Ανάλυση: Σύγκριση των αποτελεσμάτων της CPIS με δεδομένα από παρόμοιες μελέτες για την επικύρωση της κλίμακας και την επιβεβαίωση της ακρίβειας και της σχετικότητάς της.

Βιβλιογραφία

Epstein, J. L. (1995). Συνεργασίες Σχολείου/Οικογένειας/Κοινότητας: Φροντίζοντας τα Παιδιά που Μοιραζόμαστε. Phi Delta Kappan, 76(9), 701–712.
Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). Ένα Νέο Κύμα Αποδείξεων: Η Επίδραση των Συνδέσεων Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας στην Επίδοση των Μαθητών. National Center for Family & Community Connections with Schools.
Scherer, D. (2000). Η Συμμετοχή των Γονέων στην Εκπαίδευση: Τι Λειτουργεί και Γιατί. Educational Leadership, 57(8), 16–21.
Mapp, K. L. (2003). Λένε τη Δική τους Ιστορία: Οι Γονείς Περιγράφουν Γιατί και Πώς Εμπλέκονται στην Εκπαίδευση των Παιδιών τους. School Community Journal, 13(1), 35–52.