Τεστ Εθισμού στο Διαδίκτυο [IAT-20]

Περιγραφή

Το Τεστ Εξάρτησης από το Διαδίκτυο (Internet Addiction Test – IAT) είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα εργαλεία αξιολόγησης που έχει σχεδιαστεί για να μετρά το επίπεδο εθισμού στο διαδίκτυο. Αναπτύχθηκε από την Dr. Kimberly Young και περιλαμβάνει 20 ερωτήσεις που εξετάζουν τη χρήση του διαδικτύου και την επίδρασή της στην καθημερινή ζωή, όπως στις κοινωνικές, συναισθηματικές και επαγγελματικές πτυχές.

Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση

Η ανάλυση και χρήση των δεδομένων του IAT περιλαμβάνει:
Συλλογή Δεδομένων: Συγκέντρωση απαντήσεων από συμμετέχοντες μέσω του ερωτηματολογίου.
Στατιστική Ανάλυση: Ανάλυση δεδομένων για τον υπολογισμό βαθμολογιών και την εξαγωγή συμπερασμάτων για τα πρότυπα χρήσης του διαδικτύου.
Ερμηνεία Αποτελεσμάτων: Κατανόηση της επίδρασης του εθισμού στο διαδίκτυο στη ζωή του ατόμου.
Χρήση Δεδομένων: Αξιοποίηση των αποτελεσμάτων για την ανάπτυξη εξατομικευμένων προγραμμάτων θεραπείας και την παρακολούθηση της προόδου.

Σκοπός

Ο σκοπός του IAT είναι:
Αξιολόγηση Εξάρτησης από το Διαδίκτυο: Να προσφέρει μια σαφή εκτίμηση του βαθμού στον οποίο η χρήση του διαδικτύου επηρεάζει τη ζωή του ατόμου.
Εντοπισμός Περιοχών Παρέμβασης: Να αναδείξει συγκεκριμένα σημεία όπου η χρήση του διαδικτύου μπορεί να είναι προβληματική και να απαιτεί παρέμβαση.
Υποστήριξη Θεραπευτικών Στρατηγικών: Παροχή δεδομένων για την ανάπτυξη εξατομικευμένων παρεμβάσεων για τη διαχείριση της υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του IAT περιλαμβάνει:
Ανάπτυξη Ερωτήσεων: Οι ερωτήσεις καλύπτουν θέματα όπως η ανάγκη για παρατεταμένη χρήση, η απώλεια ελέγχου και η επίδραση στην κοινωνική ζωή.
Αξιολόγηση Βαθμολογίας: Οι απαντήσεις βαθμολογούνται σε κλίμακα Likert από 1 (σπάνια) έως 5 (πάντα), με συνολική βαθμολογία από 20 έως 100.
Κατηγοριοποίηση Βαθμολογιών:
20–49: Ήπια εξάρτηση
50–79: Μέτρια εξάρτηση
80–100: Σοβαρή εξάρτηση

Βιβλιογραφία

Young, K. S. (1998). Internet Addiction: The Emergence of a New Clinical Disorder. CyberPsychology & Behavior, 1(3), 237-244.
Widyanto, L., & McMurran, M. (2004). The Psychometric Properties of the Internet Addiction Test. CyberPsychology & Behavior, 7(4), 443-450.
Kraut, R., et al. (1998). Internet Paradox: A Social Technology That Reduces Social Involvement and Psychological Well-Being? American Psychologist, 53(9), 1017-1031.