Κλίμακα Αμφιθυμικού Γηρασμού [AAS -13]

Βαθμολογία-Περιγραφή

Η κλίμακα AAS-13 περιλαμβάνει 13 δηλώσεις που σχετίζονται με θετικές και αρνητικές στάσεις απέναντι στη γήρανση. Οι συμμετέχοντες αξιολογούν την συμφωνία τους με αυτές τις δηλώσεις χρησιμοποιώντας μία κλίμακα Likert, που κυμαίνεται συνήθως από το «Συμφωνώ απόλυτα» έως το «Διαφωνώ απόλυτα».

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Η ανάλυση των δεδομένων από την κλίμακα AAS-13 περιλαμβάνει την αξιολόγηση της αμφιθυμίας στις στάσεις που σχετίζονται με την ηλικία. Τα δεδομένα μπορούν να αναλυθούν για να αποκαλύψουν αν οι συμμετέχοντες έχουν ταυτόχρονα θετικές και αρνητικές απόψεις για τους ηλικιωμένους και πώς αυτές οι αντιφάσεις μπορεί να επηρεάσουν τις συμπεριφορές και τις στάσεις τους απέναντι στους ηλικιωμένους.
Η AAS-13 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:
Μέτρηση της αμφιθυμίας απέναντι στους ηλικιωμένους: Αποτυπώνει τη συνύπαρξη αντιφατικών στάσεων.
Εξερεύνηση στάσεων σε διαφορετικούς πληθυσμούς: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μελέτη στάσεων σε διάφορες ηλικιακές ομάδες ή πολιτισμικά πλαίσια.
Αξιολόγηση παρεμβάσεων: Μπορεί να μετρήσει την αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών ή άλλων παρεμβάσεων που στοχεύουν στη μείωση αρνητικών και στην ενίσχυση θετικών στάσεων.

Σκοπός

Ο στόχος της κλίμακας είναι η εξέταση και κατανόηση των αντιφατικών στάσεων και πεποιθήσεων που μπορεί να έχουν οι άνθρωποι σχετικά με τη γήρανση και τους ηλικιωμένους, με σκοπό την προώθηση της ευαισθητοποίησης και τη βελτίωση των κοινωνικών στάσεων απέναντι στους ηλικιωμένους.

Βαθμολόγηση

Η βαθμολόγηση της AAS-13 περιλαμβάνει την αποδοχή και αξιολόγηση των απαντήσεων των συμμετεχόντων βάσει της κλίμακας Likert. Η κλίμακα συνήθως περιλαμβάνει θετικές και αρνητικές δηλώσεις που συνδυάζονται για να παράγουν συνολικό σκορ αμφιθυμίας. Τα σκορ μπορούν να χωριστούν σε υποκλίμακες ή να αναλυθούν συνολικά για να εντοπιστούν τα επίπεδα αμφιθυμίας.

Βιβλιογραφία

Hummert, M. L., Garstka, T. A., Shaner, J. E., & Strahm, S. (2004). A model of the role of age-related social cognitions in the communication of ageism. In The role of communication in ageism (pp. 49-72). Cambridge University Press.
Cuddy, A. J. C., Wolf, E. B., Glick, P., Crotty, S., Chong, J., & Norton, M. I. (2007). Men as cultural heroes: The role of men in the gender hierarchy. Psychological Science, 18(6), 535-543.
Levy, B. R., & Banaji, M. R. (2002). Implicit ageism. In Ageism: Stereotyping and prejudice against older persons (pp. 49-75). MIT Press.