Κλίμακα Προβλημάτων Αλκοόλ στο Κολλέγιο – Αναθεωρημένη [CAPS-R-8]
Περιγραφή Κλίμακας
Η Αναθεωρημένη Κλίμακα Προβλημάτων Αλκοόλ στο Πανεπιστήμιο (College Alcohol Problems Scale – Revised, CAPS-r) είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να αξιολογεί προβλήματα που σχετίζονται με την κατανάλωση αλκοόλ μεταξύ φοιτητών. Αποτελείται από δύο υποκλίμακες: μία που μετρά προσωπικά προβλήματα και μία που αξιολογεί τις κοινωνικές συνέπειες της κατανάλωσης αλκοόλ. Η αναθεωρημένη έκδοση στοχεύει να παρέχει πιο ακριβή αξιολόγηση των προβλημάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φοιτητικού πληθυσμού.
Ανάλυση Δεδομένων και Χρήση
Η ανάλυση των δεδομένων της CAPS-r περιλαμβάνει στατιστικές μεθόδους, όπως η παραγοντική ανάλυση, για την αξιολόγηση της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας της κλίμακας. Οι συμμετέχοντες απαντούν σε διάφορα στοιχεία χρησιμοποιώντας κλίμακα Likert, από «ποτέ» έως «πολύ συχνά», και οι απαντήσεις τους χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση τόσο των προσωπικών επιπτώσεων όσο και των κοινωνικών συνεπειών της κατανάλωσης αλκοόλ.
Η κλίμακα εξετάζει ποσοτικά τις επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ σε πανεπιστημιακό περιβάλλον, όπως χαμηλή ακαδημαϊκή επίδοση, προβλήματα σωματικής υγείας, συγκρούσεις στις κοινωνικές σχέσεις και επικίνδυνες συμπεριφορές.
Τα δεδομένα της CAPS-r χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν ερευνητές και επαγγελματίες υγείας να κατανοήσουν το εύρος των προβλημάτων που προκαλεί η κατανάλωση αλκοόλ μεταξύ των φοιτητών. Το εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για:
Ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης που στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ και των συνεπειών της.
Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας παρεμβάσεων που έχουν στόχο τη μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ και την αντιμετώπιση των σχετικών προβλημάτων.
Διενέργεια ερευνητικών μελετών που διερευνούν παράγοντες κινδύνου και συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ στον φοιτητικό πληθυσμό.
Σκοπός
Ο στόχος της CAPS-r είναι να παρέχει μια ακριβή εκτίμηση των προβλημάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ στον φοιτητικό πληθυσμό. Επιτρέπει σε ερευνητές και επαγγελματίες να:
Αξιολογούν την επίδραση της κατανάλωσης αλκοόλ τόσο στις προσωπικές όσο και στις κοινωνικές πτυχές της ζωής των φοιτητών.
Παρακολουθούν τις αλλαγές στα επίπεδα προβλημάτων μετά την εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης.
Εντοπίζουν άτομα που διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων που σχετίζονται με το αλκοόλ.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της CAPS-r πραγματοποιείται μέσω της αξιολόγησης των απαντήσεων των συμμετεχόντων σε κάθε στοιχείο της κλίμακας. Υψηλότερες βαθμολογίες αντιστοιχούν σε πιο σοβαρά προβλήματα που σχετίζονται με το αλκοόλ. Η κλίμακα βαθμολογείται ξεχωριστά για τις προσωπικές και τις κοινωνικές συνέπειες. Τεστ εγκυρότητας και αξιοπιστίας χρησιμοποιούνται συχνά για να διασφαλιστεί ότι η κλίμακα μετρά αποτελεσματικά τις δύο διαστάσεις που στοχεύει να αξιολογήσει.
Βιβλιογραφία
Maddock, J. E., & Laforge, R. G. (2001). Development and validation of the College Alcohol Problems Scale. Journal of Substance Abuse, 13(3), 383-396.
Wechsler, H., Davenport, A., Dowdall, G., Moeykens, B., & Castillo, S. (1994). Health and behavioral consequences of binge drinking in college: A national survey of students at 140 campuses. JAMA, 272(21), 1672-1677.