Πρόγραμμα Παρέμβασης σε Παιδία Προσχολικής Ηλικίας με Υπόνοιες Δυσλεξικής Συμπεριφοράς [IPPCSDB-20]

Ανάλυση

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τέσσερις τομείς ασκήσεων: ψυχοκινητικός, ψυχο-πλευρικός, φωνολογική επίγνωση και προ-γραφή. Κάθε τομέας αποτελείται από 20 ασκήσεις διαβαθμισμένες με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας.

Στόχος

Το πρόγραμμα παρέμβασης αποσκοπεί στην πρώιμη επανεκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας για τα οποία υπάρχουν υπόνοιες δυσλεξικής συμπεριφοράς.

Βαθμονόμηση

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο φάσεις.Η πρώτη φάση περιλάμβανε την επιλογή ενός δείγματος 785 παιδιών και τη χορήγηση του Τεστ Πρώιμης Ανίχνευσης Δυσλεξίας.Στη δεύτερη φάση, επιλέχθηκαν 46 νήπια, τα οποία διατηρήθηκαν για το πρόγραμμα παρέμβασης.Τα αποτελέσματα της επανεξέτασης έδειξαν ότι τα νήπια της πειραματικής ομάδας παρουσίασαν βελτίωση στους τέσσερις τομείς παρέμβασης σε σχέση με την ομάδα ελέγχου.

Δείγμα

Το πρόγραμμα παρέμβασης σταθμίστηκε σε δείγμα 23 νηπίων από σχολεία της αστικής, της ημιαστικής και της αγροτικής ζώνης του νομού Ιωαννίνων.

Βιβλιογραφία

Ζακοπούλου, Β. (2004). Τεστ Πρώιμης Ανίχνευσης Δυσλεξίας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.Καρβούνης, Μ., & Σταύρου, Δ. (2007). Φωνολογικό Τεστ Ανίχνευσης Δυσλεξικής Συμπεριφοράς για παιδιά ηλικίας 5-6 ετών (ΦΤΑΔΣΥ 5-6). Αθήνα: Ανθρώπος.Σταύρου, Λ. (1968). Dépistage précoce d’une tendance à la dyslexie et rééducation en deuxième année du jardin d’enfants et en première année primaire. Bruxelles: Université Libre de Bruxelles. Συγγραφείς: Α. Σταύρου και Δ. Σταύρου.