Δοκιμασία Ακύρωσης Γραμμάτων [O-LCT-40]
Ανάλυση
Η Δοκιμασία Ακύρωσης Γραμμάτων Ο είναι ένα διαγνωστικό εργαλείο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της προσοχής, της οπτικής αντίληψης, και της ικανότητας επεξεργασίας των πληροφοριών. Ειδικότερα, η δοκιμασία αυτή είναι χρήσιμη για την ανίχνευση και την αξιολόγηση των συμπτωμάτων που σχετίζονται με νευρογνωστικές διαταραχές, όπως η αγγειακή άνοια ή άλλες διαταραχές της γνωστικής λειτουργίας.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της Δοκιμασίας Ακύρωσης Γραμμάτων Ο είναι να αξιολογήσει την ικανότητα του ατόμου να εντοπίζει και να ακυρώνει συγκεκριμένα γράμματα (το γράμμα Ο) σε μια σειρά κειμένου ή πίνακα. Η δοκιμασία αυτή χρησιμοποιείται για να εκτιμήσει την ικανότητα του ατόμου να εστιάζει σε συγκεκριμένα οπτικά ερεθίσματα, να εξετάσει τη δυνατότητα του ατόμου να αναγνωρίσει και να διαχειριστεί οπτικές πληροφορίες, και να ανιχνεύσει διαταραχές που σχετίζονται με τη γνωστική επεξεργασία, όπως η άνοια ή οι βλάβες του εγκεφάλου.
Βαθμονόμηση
Η Δοκιμασία Ακύρωσης Γραμμάτων Ο συνήθως περιλαμβάνει τη παρουσίαση ενός κειμένου ή πίνακα που περιέχει επαναλαμβανόμενα γράμματα, συμπεριλαμβανομένων των γραμμάτων Ο που πρέπει να εντοπιστούν και να ακυρωθούν από τον εξεταζόμενο. Ο εξεταζόμενος καλείται να διαγράψει όλα τα γράμματα Ο που συναντά, εντός ενός καθορισμένου χρονικού διαστήματος. Η βαθμονόμηση της δοκιμασίας περιλαμβάνει τον υπολογισμό του αριθμού των σωστά ακυρωμένων γραμμάτων Ο σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των γραμμάτων Ο που υπάρχουν στο κείμενο. Επίσης, μπορεί να αξιολογηθεί ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση της δοκιμασίας και η ακρίβεια των απαντήσεων.
Βιβλιογραφία
Spreen, O., & Strauss, E. (1991). A Compendium of Neuropsychological Tests: Administration, Norms, and Commentary. Oxford University Press.
Luria, A. R. (1973). The Working Brain: An Introduction to Neuropsychology. Basic Books.
Stuss, D. T., & Alexander, M. P. (2000). Executive Functions and the Frontal Lobes: A Conceptual View. Psychological Research, 63(3), 299-316.
Folstein, M. F., Folstein, S. E., & McHugh, P. R. (1975). “Mini-Mental State”: A practical method for grading the cognitive state of patients for the clinician. Journal of Psychiatric Research, 12(3), 189-198.