Ερωτηματολόγιο Προβλήματα στα Σχολεία [TPISQ-32]

Περιγραφή

Το “The Problems in Schools Questionnaire” είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζονται στα σχολεία. Η σωστή σχεδίαση, ανάλυση και βαθμονόμηση του ερωτηματολογίου εξασφαλίζουν την αξιοπιστία και εγκυρότητα των αποτελεσμάτων, συμβάλλοντας στην καλύτερη κατανόηση και επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του “The Problems in Schools Questionnaire” (TPISQ) είναι η συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς στα σχολεία. Το ερωτηματολόγιο αυτό αποσκοπεί στην αναγνώριση και κατανόηση των προβλημάτων που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, την ακαδημαϊκή απόδοση, την ψυχολογική ευημερία και τη σχολική κουλτούρα.

Ανάλυση

Η ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται από το TPISQ περιλαμβάνει:
Περιγραφική Στατιστική: Παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών των δεδομένων (π.χ., μέσοι όροι, διακυμάνσεις, ποσοστά) για να δοθεί μια γενική εικόνα των αναφερόμενων προβλημάτων.
Ανάλυση Συχνοτήτων: Καταγραφή και ανάλυση της συχνότητας εμφάνισης των διαφόρων προβλημάτων.
Συγκριτική Ανάλυση: Σύγκριση των απαντήσεων μεταξύ διαφορετικών ομάδων συμμετεχόντων (π.χ., μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς).
Συσχέτιση: Εξέταση της σχέσης μεταξύ διαφόρων προβλημάτων και άλλων παραμέτρων (π.χ., ακαδημαϊκή απόδοση, ικανοποίηση από το σχολείο).
Ποιοτική Ανάλυση: Ανάλυση ανοικτών ερωτήσεων για την εξαγωγή θεμάτων και μοτίβων που παρέχουν βαθύτερη κατανόηση των προβλημάτων που αναφέρονται.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του TPISQ περιλαμβάνει τη διαδικασία της αξιολόγησης της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας του εργαλείου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω:
Προκαταρκτικών Δοκιμών: Δοκιμή του ερωτηματολογίου σε μικρό δείγμα συμμετεχόντων για τον εντοπισμό και τη διόρθωση προβλημάτων.
Ανάλυση Αξιοπιστίας: Χρήση στατιστικών μεθόδων (όπως Cronbach’s alpha) για την αξιολόγηση της εσωτερικής συνέπειας των υποκλιμάκων του TPISQ.
Ανάλυση Εγκυρότητας: Εξέταση της εγκυρότητας περιεχομένου, κριτηρίου και κατασκευής για να διασφαλιστεί ότι το ερωτηματολόγιο μετράει αυτό που προορίζεται να μετρήσει.
Διασταυρωμένη Επικύρωση: Χρήση δεδομένων από διαφορετικά δείγματα για την επαλήθευση της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας των αποτελεσμάτων.

Βιβλιογραφία

Dillman, D. A., Smyth, J. D., & Christian, L. M. (2014). Internet, phone, mail, and mixed-mode surveys: The tailored design method. John Wiley & Sons.
DeVellis, R. F. (2016). Scale development: Theory and applications (4th ed.). Sage publications.
Fowler, F. J. (2013). Survey research methods (5th ed.). Sage publications.
Hattie, J. (2008). Visible Learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. Routledge.
Epstein, J. L., & Sheldon, S. B. (2006). Moving forward: Ideas for research on school, family, and community partnerships. In C. F. Conrad & R. Serlin (Eds.), The Sage handbook for research in education: Engaging ideas and enriching inquiry (pp. 117-138). Sage Publications.