Τεστ Λεξιλογίου για την Ε’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου [VTGPS-30]
Περιγραφή Ερωτηματολογίου
Το ερωτηματολόγιο αποτελεί ένα Τεστ Λεξιλογίου σχεδιασμένο για μαθητές της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Περιλαμβάνει 30 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, με τέσσερις εναλλακτικές απαντήσεις για κάθε ερώτηση. Το τεστ κατασκευάστηκε στο πλαίσιο επιστημονικής μελέτης για τη διερεύνηση των λεξιλογικών ικανοτήτων μαθητών και βασίστηκε σε θεωρητικά και ψυχομετρικά κριτήρια.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση περιελάμβανε δύο στάδια χορήγησης του τεστ. Στο πρώτο στάδιο συμμετείχαν 67 μαθητές (24 κορίτσια και 43 αγόρια), ηλικίας περίπου 11 ετών, από τρία δημοτικά σχολεία. Οι αναλύσεις έδειξαν ότι 31 ερωτήσεις παρουσίασαν ικανοποιητικές ψυχομετρικές ιδιότητες. Στο δεύτερο στάδιο το τεστ χορηγήθηκε σε 116 μαθητές (60 κορίτσια και 52 αγόρια) από διαφορετικά σχολεία, της ίδιας ηλικιακής ομάδας. Χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι της κλασικής θεωρίας της μέτρησης καθώς και παραγοντική ανάλυση, η οποία ανέδειξε την ύπαρξη ενός παράγοντα, ενισχύοντας την εγκυρότητα του τεστ. Ο δείκτης αξιοπιστίας Cronbach’s α βρέθηκε 0,83, ένδειξη υψηλής εσωτερικής συνέπειας.
Στόχος
Ο βασικός στόχος του τεστ είναι η αξιολόγηση του λεξιλογικού επιπέδου των μαθητών της Ε’ Δημοτικού, η ανίχνευση πιθανών γλωσσικών ελλείψεων που σχετίζονται με το λεξιλόγιο, καθώς και η παροχή εργαλείου για εκπαιδευτικούς και ερευνητές για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρέμβαση.
Βαθμονόμηση
Η βαθμολόγηση γίνεται ως εξής: 1 μονάδα για κάθε σωστή απάντηση και 0 μονάδες για κάθε λανθασμένη απάντηση. Η συνολική βαθμολογία κυμαίνεται από 0 έως 30.
Βιβλιογραφία
Αλεξόπουλος, Δ. Σ., Σηφάκη, Α., Φιλιππάτου, Δ., Σακελλάρη, Μ., & Μάνεσης, Ν. (2003). Κατασκευή και ανάλυση ερωτήσεων ενός τεστ λεξιλογίου για την Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου: Προκαταρκτική έρευνα. Πρακτικά του 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου Ψυχολογικής Έρευνας, Ρόδος.