Κλίμακα Αξιολόγησης Επιμορφωτικής Παρέμβασης Ενηλίκων [AEIES-30]
Η Κλίμακα Αξιολόγησης Επιμορφωτικής Παρέμβασης Ενηλίκων (ΚΑΕΠΕ) αναπτύχθηκε για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών προγραμμάτων ενηλίκων. Βασίζεται σε μεθοδολογικές αρχές που ενσωματώνουν ποιοτικές και ποσοτικές προσεγγίσεις, με στόχο την παροχή μιας ολοκληρωμένης εικόνας των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της ΚΑΕΠΕ είναι η συστηματική αξιολόγηση των επιμορφωτικών παρεμβάσεων, ώστε να εντοπιστούν τα δυνατά σημεία και οι τομείς βελτίωσης. Η κλίμακα αυτή χρησιμοποιείται για την εξέταση της ποιότητας του εκπαιδευτικού περιεχομένου, της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας, της ικανοποίησης των συμμετεχόντων και της εφαρμοσιμότητας των γνώσεων.
Περιγραφή
Η ΚΑΕΠΕ περιλαμβάνει πολλαπλούς τομείς αξιολόγησης, όπως:
Ποιότητα περιεχομένου: Αξιολόγηση της σχετικότητας και της οργάνωσης του υλικού.
Αποτελεσματικότητα διδασκαλίας: Ανάλυση των μεθόδων διδασκαλίας και της αλληλεπίδρασης με τους συμμετέχοντες.
Ικανοποίηση συμμετεχόντων: Μέτρηση της ικανοποίησης από το πρόγραμμα.
Εφαρμοσιμότητα γνώσεων: Αξιολόγηση της πρακτικής εφαρμογής των γνώσεων που αποκτήθηκαν.
Δείγμα
Το δείγμα της ΚΑΕΠΕ αποτελείται από ενήλικες συμμετέχοντες σε επιμορφωτικά προγράμματα και εκπαιδευτές. Ο αριθμός των συμμετεχόντων ποικίλλει ανάλογα με το πρόγραμμα, με στόχο την ανάδειξη ποικίλων εκπαιδευτικών αναγκών και πλαισίων.
Τρόπος Βαθμολόγησης
Η βαθμολόγηση γίνεται με βάση μια 5-βάθμια κλίμακα Likert, όπου οι συμμετέχοντες ή οι αξιολογητές επιλέγουν μια τιμή από το 1 (Καθόλου) έως το 5 (Πολύ) για να εκφράσουν τη γνώμη τους. Τα αποτελέσματα αναλύονται για να καθοριστούν οι δείκτες αποτελεσματικότητας της παρέμβασης.
Εγκυρότητα
Η ΚΑΕΠΕ έχει ελεγχθεί μέσω ερευνών που επιβεβαιώνουν ότι μετράει με ακρίβεια τους στόχους για τους οποίους σχεδιάστηκε.
Αξιοπιστία
Οι δείκτες εσωτερικής συνέπειας (Cronbach’s alpha) είναι υψηλοί (π.χ., 0.80-0.90), γεγονός που υποδηλώνει σταθερή αξιοπιστία σε επαναλαμβανόμενα μέτρα.
Βιβλιογραφία
Καραγιάννη, Σ. (2015). Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων για Ενήλικες.
Παπαδόπουλος, Κ. (2017). Η Συμβολή της Αξιολόγησης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.