Διεθνές Συγκέντρωση στοιχείων προσωπικότητας – Μοντέλο πέντε παραγόντων [IPIPFFM-50]
Περιγραφή
Η International Personality Item Pool – Five Factor Model – 50 (IPIP-Big5) είναι μια ψυχομετρική κλίμακα που αναπτύχθηκε για την αξιολόγηση της προσωπικότητας βάσει του Μοντέλου των Πέντε Παραγόντων (Five-Factor Model, FFM). Το IPIP-Big5 χρησιμοποιεί 50 δηλώσεις για να μετρήσει πέντε βασικές διαστάσεις της προσωπικότητας.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της IPIP-Big5 είναι να παρέχει έναν αξιόπιστο και έγκυρο τρόπο μέτρησης των πέντε κύριων διαστάσεων της προσωπικότητας, οι οποίες είναι:
Εξωστρέφεια (Extraversion)
Συμφιλιωτικότητα (Agreeableness)
Ευσυνειδησία (Conscientiousness)
Συναισθηματική Σταθερότητα (Emotional Stability)
Δεκτικότητα στην Εμπειρία (Openness to Experience)
Αυτό το εργαλείο χρησιμοποιείται συχνά σε έρευνες, ψυχολογικές αξιολογήσεις και εκπαιδευτικά πλαίσια.
Ανάλυση
Η ανάλυση των δεδομένων της IPIP-Big5 περιλαμβάνει την αξιολόγηση των απαντήσεων των συμμετεχόντων σε 50 δηλώσεις, με κάθε δήλωση να βαθμολογείται σε μια κλίμακα Likert από 1 (καθόλου) έως 5 (πάρα πολύ). Κάθε δήλωση αντιστοιχεί σε μία από τις πέντε διαστάσεις προσωπικότητας.
Τα βήματα της ανάλυσης περιλαμβάνουν:
Συλλογή Απαντήσεων: Οι συμμετέχοντες απαντούν σε κάθε δήλωση βάσει του πόσο συμφωνούν ή διαφωνούν με αυτήν.
Υπολογισμός Υποκλιμάκων: Οι απαντήσεις για κάθε διάσταση συνοψίζονται για να δώσουν μια βαθμολογία για κάθε μια από τις πέντε διαστάσεις.
Συνολική Βαθμολογία: Οι συνολικές βαθμολογίες για κάθε διάσταση συγκρίνονται με πληθυσμιακές νόρμες για να καθοριστεί πού βρίσκεται το άτομο σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της IPIP-Big5 γίνεται μέσω της κατανομής βαθμολογιών στις απαντήσεις των συμμετεχόντων σε κάθε δήλωση. Οι συνολικές βαθμολογίες για κάθε διάσταση υπολογίζονται προσθέτοντας τις βαθμολογίες των επιμέρους δηλώσεων που ανήκουν σε αυτή τη διάσταση. Οι μέσες βαθμολογίες μπορούν να συγκριθούν με πληθυσμιακές νόρμες για να καθοριστεί πού βρίσκεται το άτομο σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό.
Βιβλιογραφία
Goldberg, L. R. (1999). A broad-bandwidth, public-domain, personality inventory measuring the lower-level facets of several five-factor models. In I. Mervielde, I. Deary, F. De Fruyt, & F. Ostendorf (Eds.), Personality psychology in Europe (Vol. 7, pp. 7-28). Tilburg University Press.
Goldberg, L. R., Johnson, J. A., Eber, H. W., Hogan, R., Ashton, M. C., Cloninger, C. R., & Gough, H. G. (2006). The International Personality Item Pool and the future of public-domain personality measures. Journal of Research in Personality, 40(1), 84-96.
Maples, J. L., Guan, L., Carter, N. T., & Miller, J. D. (2014). A test of the International Personality Item Pool representation of the Revised NEO Personality Inventory and development of a 120-item IPIP-based measure of the Five-Factor Model. Psychological Assessment, 26(4), 1070-1084.