Κλίμακα Επικοινωνίας Γονέα-Εφήβου: Αξιολόγηση Επικοινωνιακών Σχέσεων και Δυναμικών Οικογένειας [PACS-20]
Ανάλυση
Η Κλίμακα Επικοινωνίας Γονέα-Εφήβου (PACS) είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο που έχει σχεδιαστεί για να αξιολογήσει την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας μεταξύ γονέων και εφήβων. Η κλίμακα εξετάζει διάφορες πτυχές της επικοινωνίας, όπως η ανοιχτότητα, η συχνότητα, η ποιότητα των διαλόγων, η κατανόηση, και η αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών.
Στόχος
Ο στόχος της κλίμακας είναι:
Αξιολόγηση Ποιότητας Επικοινωνίας: Να μετρήσει την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας μεταξύ γονέων και εφήβων.
Κατανόηση Οικογενειακών Δυναμικών: Να διερευνήσει πώς η επικοινωνία επηρεάζει τις οικογενειακές σχέσεις και τη συναισθηματική ανάπτυξη των εφήβων.
Υποστήριξη Θεραπευτικών Παρεμβάσεων: Να συμβάλλει στην ανάπτυξη παρεμβάσεων και προγραμμάτων που ενισχύουν την επικοινωνία και τη σχέση γονέα-εφήβου.
Προώθηση Οικογενειακής Συνοχής: Να υποστηρίξει την κατανόηση των επιπτώσεων της επικοινωνίας στην ενίσχυση της οικογενειακής συνοχής και της ευημερίας.
Βαθμονόμηση
Η κλίμακα περιλαμβάνει δηλώσεις που αξιολογούνται από τους συμμετέχοντες με χρήση μιας κλίμακας Likert, από το 1 (καθόλου σύμφωνος) έως το 5 (πολύ σύμφωνος). Οι δηλώσεις αφορούν διάφορες πτυχές της επικοινωνίας, όπως η ανοιχτότητα, η ειλικρίνεια, και η υποστήριξη, και οι συνολικές βαθμολογίες παρέχουν μια εκτίμηση της ποιότητας της επικοινωνίας.
Βιβλιογραφία
Barnes, H. L., & Olson, D. H. (1982). “Parent-Adolescent Communication and the Circumplex Model.” Child Development, 53(4), 1077-1085.
Jackson, C., Henriksen, L., & Foshee, V. A. (1998). “The Authoritative Parenting Index: Predicting Health Risk Behaviors Among Children and Adolescents.” Health Education & Behavior, 25(3), 319-337.
Smetana, J. G., Metzger, A., Gettman, D. C., & Campione-Barr, N. (2006). “Disclosure and Secrecy in Adolescent–Parent Relationships.” Child Development, 77(1), 201-217.
Noller, P., & Callan, V. J. (1991). “The Adolescent in the Family.” Routledge.
Riesch, S. K., Anderson, L. S., & Krueger, H. A. (2006). “Parent-Child Communication Processes: Preventing Children’s Health-Risk Behavior.” Journal for Specialists in Pediatric Nursing, 11(1), 41-56.